مسکن و اقتصاد

آیا در هنگام خرید خانه این ۳ نکته مهم را هم چک می کنید؟

فلورا فاطمی - Flora Fatemi
فلورا فاطمی – Flora Fatemi

اگر برای خرید خانه برنامه دارید در نظر گرفتن نکات ذیل می تواند شما دوستان را یاری رساند تا با دقت بیشترفرآیند خرید خانه تان را پیش ببرید و انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

نکات مهم برای خرید خانه در کانادا
نکات مهم برای خرید خانه در کانادا

وجود ایزمنت در ملک مورد نظرشما
(easement) ایزمنت یک حق عبور یا استفاده از زمین دیگری برای یک هدف مشخص است که به مفهوم حق استفاده بوده و حق مالکیت را شامل نمی شود. به عنوان مثال همسایه شما ممکن است حق قانونی در استفاده از بخشی از راه عبور اتومبیل شما را داشته باشد تا بتواند به گاراژ و یا حیاط خود دسترسی یابد.
حالت دیگر می تواند عبور تجهیزات خدمات عمومی مانند کابل برق، تلفن، فاضلاب و … از زمین شما باشد که اگر در آینده بخواهید تغییراتی جدید از جمله ساخت استخرو یا ایوان ایجاد کنید ممکن است برایتان محدودیت هایی ایجاد نماید.
این حق شما خریداران گرامی است که از هرگونه ایزمنتی که بر زمین ملک شما اثر می گذارد قبل از موافقت خرید آگاه باشید. شما می توانید در این زمینه از تجربه ما مشاوران املاک بهره بگیرید و همچنین با درخواست مساحی از شهرداری اطمینان یابید که ملک مورد نظرتان ایزمنت ندارد و اگر دارد حدود آن چه میزان است.

لازم به ذکر می دانم که برخی از املاک تورنتو و حومه دارای ایزمنت برای سرویس های خدمات عمومی هستند که معمولا خرید و فروش آنها بدون مشکل صورت می گیرد و بر حق مالکیت خصوصی مالکان تاثیرچندانی ندارد.

وجود رطوبت در بیسمنت خانه
یکی از مواردی که شما دوستان در هنگام خرید خانه باید به آن توجه نمایید احتمال وجود رطوبت در بیسمنت آن بوده که نه تنها می تواند در آینده آسیب ساختاری پرهزینه ای به همراه داشته باشد بلکه می تواند محیطی مناسب برای رشد قارچها بوده و منجر به ایجاد آلرژی و مشکلات تنفسی مانند آسم شود.
بهتر است علاوه بر گزارش حرفه ای بازرسان فنی، خودتان نیز برخی از علائم رطوبت را بصورت دیداری ردیابی کنید. در ذیل چند نمونه از این علائم را برایتان بیان می کنم که ما مشاوران املاک در هنگام بازدید از خانه ها می توانیم شما را در شناسایی آنها همراهی کنیم.

لکه های آب در امتداد دیوار که می تواند ناشی از سریز شدن آب از لاندری بوده و یا نفوذ آب از طریق پنجره ها، دیوارها و کف بیسمنت صورت گرفته باشد. موردی دیگر کپکها هستند که می توانند به رنگهای سیاه، قهوه ای، زرد و یا سبز بوده و معمولا در کنج دیوارها قابل مشاهده اند. شوره ها نیز به رنگ سفید یا خاکستری ناشی از رسوبات نمکی هستند که بعد از تبخیر آب باقی مانده اند. از دیگر موارد بوی نا، پوسته پوسته شدن رنگ دیوارها، زنگ زدگی فلزات تاسیسات حرارتی، زنگ زدگی میخ قرنیزها و خمیدگی کارتن های مقوایی موجود در بیسمنت می باشند. وجود پمپ مکش آب در گوشه ای از بیسمنت نیز می تواند حاکی از احتمال استفاده از آن برای مکش آب نشت کرده باشد.

وجود مواد ممنوعه پر خطر
در خانه های قدیمی سرب معمولا در رنگهای داخلی و خارجی، آزبست به عنوان یک عایق نسوز و نیز UFFI به عنوان یک عایق تکمیلی استفاده می شده است. گرچه دولت کاربرد آنها را مدتها قبل ممنوع اعلام کرده است ولی برای حذف آن از آن خانه ها اقدامی نشده است و آنها در بسیاری از خانه های قدیمی تردر متریال سقف، دیوار، ایزوله کردن لوله ها، کاشی های کف، تجهیزات حرارتی و اجاق گازهای جا سازی شده و … وجود دارند.
درهنگام خرید این خانه ها، آگاهی و نیز تائید شما از وجود آن امری ضروری است چراکه می توانند تهدید کننده سلامتی شما باشند و اگرهم بخواهیدآنها را حذف کنید برایتان هزینه عددی و عملیاتی قابل توجه ای دارد.

پاسخگوی سئوالات شما در این ارتباط ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم.
در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد شد.

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا