کانادا

امریکا هم در سقوط هواپیمای اوکراین مقصر است

دونالد ترامپ

 

مدیرعامل مِپل لیف روز یکشنبه دوازدهم ژانویه با انتقاد از دولت ایالات متحده گفت که امریکا هم در سقوط هواپیما در ایران که منجر به کشته شدن ۱۷۶ نفر از جمله خانواده یکی از کارکنان این فروشگاه شده مقصر است.

مایکل مک کین با انتشار توییتی آورده است که او از زمان وقوع این حادثه تاکنون همچنان از یکسری کارهای بی مسئولانه و غیرضروری امریکا در ایران ناراحت است.

وی در ادامه آورده است: رهبران دولت امریکا برای انحراف مشکلات سیاسی اقداماتی را نابخردانه انجام دادند . جهان می داند ایران یک کشور خطرناک است اما راهی برای مهار آن پیدا کرده است. این راه حل اگرچه راهکاری عالی نیست اما در مسیر درستی قرار دارد.

 

مایکل مک کین
مایکل مک کین

او نوشت که احساس می کند یک خودشیفته در واشنگتن منطقه را بی ثبات کرده است.

این توییت اگرچه بیان دیدگاههای شخصی مک کین بود ولی از حساب شرکت بسته بندی گوشت ارسال شده است.

او گفت : هواپیما دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه در حومه تهران به اشتباه مورد هدف قرار گرفته شد.

ایران پس از شلیک موشک های بالستیک به دو پایگاه نظامی امریکا در عراق ، به اشتباه پرواز اوکراین را نادیده گرفت. حمله موشکی ایران که تلفاتی هم در پی نداشته است پاسخی به کشته شدن قاسم سلیمانی ژنرال ارشد ایران با یک هواپیمای بدون سرنشین امریکایی در بغداد بود.

آنها در حال قصاص امریکا برای ترور ژنرال ایرانی بودند. ترور قاسم سلیمانی اقدامی شدید بود که باعث واکنش سریع در خاورمیانه شد و ایالات متحده و ایران را در شرایط جنگی قرار داد.

ایران اعتراف کرد که هواپیما در میان آن تنش های زیاد با ایالات متحده، با یک موشک کروز اشتباه گرفته شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته بود که چهار سفارتخانه امریکا در هنگام تصویب ترور قاسم سلیمانی تحت تهدید احتمالی قرار گرفته اند، اما مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا به صراحت روز یکشنبه اعلام کرد که وی هیچ مدرک محکم و مستندی در این زمینه ندیده است.

نخست وزیر جاستین ترودو گفته است که ایران باید مسئولیت کامل در مورد شلیک به هواپیمای اوکراینی (که از ۱۳۸ مسافر آن به مقصد کانادا ۵۷ شهروند کانادایی بوده است) را به عهده بگیرد. اما او از سرزنش امریکایی ها برای ایجاد تنش در منطقه خودداری می کند.

وی در نهایت گفت که در غم همسر و پسر ۱۱ ساله یکی از کارکنانش عزادار و غم زده است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا