کانادامسکن و اقتصاد

موافقت بانکهای بزرگ کانادا با تعویق در پرداخت وامهای مسکن

PHD
PHD

 

موافقت بانکهای بزرگ کانادا با تعویق در پرداخت وامهای مسکن
موافقت بانکهای بزرگ کانادا با تعویق در پرداخت وامهای مسکن

 

شش بانک بزرگ کانادا بدنبال شرایط اقتصادی پیش آمده ناشی از شیوع کرونا با تعویق ۶ ماه وامهای مسکن موافقت کردند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از گلوبال نیوز، این بانکها در راستای اجرای اقدامات فوق العاده و برای کمک به مشتریان خود در دوران همه گیر شدن کووید۱۹ با این تعویق پرداختها موافقت کردند.

«نیل پارمنتر» رئیس انجمن بانکداران کانادا، روز چهارشنبه در همین رابطه با انتشار توییتی این اقدام را فوری و موثر خواند و اعلام کرد: بانکهای RBC, TD, BMO, CIBC  اسکوشیابانک و نشنال بانک علاوه بر این مهلت در پرداخت، مهلتی جداگانه را برای جبران بدهی های معوقه قرار خواهند داد.

این شش بانک با انتشار بیانیه ای مشترک از تعهد شان در برابر خبر داده و اعلام کردند با مشاغلی مانند خرده فروشی ها و کسب و کارهایی که بدلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کووید ۱۹ دچار مشکل شده و مشتریانشان را از دست داده اند با انعطاف بیشتری برخورد خواهند کرد.

با این وجود هنوز مشخص نیست مشتریان این بانکها با اختصاص این تعویق ها آیا می توانند از عهده پرداخت وامهایشان برایند یا خیر.

اسکوشیابانک در این رابطه گفت: تمام درخواستها برای تعویق پرداخت وامها مورد به مورد بررسی می شوند علاوه بر این با توجه به فشارهای مالی ناشی کووید۱۹ بطور مستقیم با مشتریان در ارتباط بوده و با آنها همکاری خواهیم کرد.

بانک “تی دی” و “نشنال بانک” نیز با هدف سرپا شدن مجدد کسب و کارها، پرونده افراد را با توجه به پارامترهای مختلف بررسی کرده و تسهیلاتی را به آنها اختصاص خواهد داد.

بانکهای RBC, TD, BMO و CIBC در این رابطه مطلبی نگفته اند.

این در حالی است که دفتر املاک کانادا و شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) در تلاش هستند تا در شرایط اضطراری بهداشتی صاحبان املاک تحت فشار قرار نگیرند.

«جیمز لیر» رئیس CanWise Financial کارگزاری مستقل وام مسکن و بنیانگذار  Ratehub.ca گفت: پیام شرکت وام و مسکن کانادا (CMHC) به معنی این است که هیچ فرد کانادایی نباید به دلیل بحران سلامتی دیرکرد وام بپردازد.

موافقت | بانکهای بزرگ کانادا | تعویق | پرداخت وامهای مسکن | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا