کانادامسکن و اقتصاد

جزئیات برنامه کمکی جدید دولت برای خرید خانه چیست؟ … آیا شما واجد شرایط هستید؟

فلورا فاطمی - Flora Fatemi
فلورا فاطمی – Flora Fatemi

دوستان گرامی در مقالات پیشین درباره برنامه دولت فدرال برای کمک به خریداران بار اولی خانه (FTHBI) صحبت کردم و حال خبر جدید آنکه بانکها از تاریخ دوم سپتامبر ۲۰۱۹ شروع به اجرای آن کرده اند.

هدف برنامه کمکی دولت

هدف این برنامه سبک کردن بار وام مسکن شماست تا صاحبخانه شوید و هدف بلند مدت آن، افزایش میزان مالکیت خانه و کنترل قیمت خانه ها است.

چگونگی برنامه کمکی دولت

این برنامه به شما خریداران خانه که واجد شرایط باشید اجازه می دهد برای تأمین مالی بخشی از خرید خانه تان، از طریق سهام عام مشترک با دولت کانادا اقدام کنید. اگر خانه را از سازنده بخرید، میزان آن معادل ۱۰ درصد و اگر خانه چند ساله بخرید معادل ۵ درصد از ارزش خانه خواهد بود که باعث می شود داون پیمنت شما افزایش یابد و از این طریق مبلغ وام شما، بازپرداخت مبلغ ماهانه و اینترست کاهش می یابند.

شرایط بازپرداخت

دوستان برای این مقدار بازپرداخت ماهانه ای لازم نیست. اینترستی هم وجود ندارد. شما در ظرف ۲۵ سال و یا در زمان فروش خانه ملزم به بازپرداخت این مبلغ بدون پنالتی خواهید بود. بازپرداخت براساس ارزش منصفانه بازار در زمان فروش خواهد بود.

خرید خانه کانادا
خرید خانه کانادا

شرایط لازم برای صلاحیت

– هرگز قبلا خانه ای نخریده باشید.
– در چهار سال گذشته در خانه ای نبوده باشید که همسر فعلی تان مالک بوده باشد.
– شما باید درخانه ای که می خرید زندگی کنید و نمی توانید به عنوان سرمایه گذاری بخرید.
– بایستی شهروند کانادا یا دارای اقامت دائم و یا دارای مجوز کار در کانادا باشید.
– کل درآمد خانه نمی تواند بیش از ۱۲۰,۰۰۰ دلار باشد.
– حداکثر مبلغ وام چهار برابر درآمد خانوار است. به عنوان مثال ، اگر شما سالانه ۱۱۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب می کنید ، حداکثر مبلغ وام مسکن ۴۴۰،۰۰۰ دلار (۱۱۰،۰۰۰ x 4) است.
– برای خانه های تازه ساخته شده حداکثر میزان پیش پرداخت باید ۹.۹۹ % باشد بنابراین برنامه FTHBI میزان ۱۰ درصد برای کل ۱۹.۹۹ % داون را اضافه می کند.
– برای خانه های موجود حداکثر میزان پیش پرداخت ۱۴.۹۹ % بوده و بنابراین برنامه FTHBI میزان ۵ درصد برای کل ۱۹.۹۹ % داون را اضافه می کند. به یاد داشته باشید میزان وام شما حداکثر ۸۰ % مبلغ خرید خواهد بود.
دوستان، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع و همچنین وضعیت بازار املاک مسکونی و تجاری با من تماس بگیرید تا تجاربم را در اختیار شما قرار دهم.

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا