کانادا

چرا باید تنها از خرده فروش‌ها کتاب خرید؟

چرا باید تنها از خرده فروش‌ها کتاب خرید؟
چرا باید تنها از خرده فروش‌ها کتاب خرید؟

اعتراف می کنم هدف من از نوشتن این متن بالا بردن فروش کتابهای خودم است و البته این موضوع در رابطه با سایر نویسندگان نیز صدق می کند.
قابل لمس بودن، یک تفاوت واقعی و مهم بین خرید از سایتهایی مانند آمازون و یک کتابفروشی فیزیکی بخصوص کتابفروشی های زنجیره ای مانند بارنز و نوبل است.
به هر حال فروش ، فروش است و منافع مالی نصیب ما می کند مگر اینکه شما از آمازون خرید کنید که برای ما تاثیری ندارد. خرید از آمازون و کتابفروشی برای ما یکسان نیست چراکه آمازون بدون نظر گرفتن شرایط ما کتابها را فهرست می کند.
آنها تعداد زیادی کتاب را فهرست می کنند چراکه نگران فضای فیزیکی و قفسه های کتابفروشی شان نیستند.
آنها کتاب ها را نیز همانند بقیه وسایل اداری و غیره به فروش می رسانند.
در نقطه مقابل آمازون ، کتابفروشی Barnes and Noble ( یا سایر فروشگاه های زنجیره ای کتاب ) قرار دارند.
آنها فضای محدودی در قفسه های کتابهایشان برای مشتریان دارند بنابر این آنها بیرحمانه و ظالمانه در رابطه با قفسه های کتابفروشی ها و کتابهایی که باید در آنها بگذارند تصمیم می گیرند.
بنابر این من بعنوان نویسنده تازه کار باید با آنها همراهی کنم تا فروشگاهی مانند « بلومینگتون » در ایندیانا اجازه بدهد ۵ نخسه از کتابی را با عنوان «همزاد» در قفسه هایشان قرار گیرد.
(البته من تعداد واقعی را نمی دانم و این عدد فقط یک نمونه است).
اگر شما از این فروشگاه خرید کنید چه اتفاقی می افتد؟ یک نویسنده تازه کار درآمدی کسب می کند اما در عین حال موجب می شوید که کتابفروشی بلومینگتون و تمام دوستان کتابفروش من رو به خرید این کتاب آورده و برای تهیه نسخ بیشتری از کتاب همزاد به انتشارات B&N مراجعه کنند.
به این ترتیب خیلی زود تمام نسخ این کتاب در انتشارات B&N تمام می شود در حالیکه همچنان مردم متقاضی خرید این کتاب هستند.
بنابراین آنها سفارشات مردم را در سیستمهای کامپیوتری خودشان ثبت می‌کنند ( با توجه به اینکه من اطلاعاتی از این گونه کارها و روال آن ندارم آنرا فقط سیستم می نامم ) و ۵ درخواست دیگر به ثبت می رسد.
و سپس با توجه به اینکه من دوستان زیادی دارم و آنها خیلی من را دوست دارند ( امیدوارم باشد ) آنها ۵ نسخه دیگر از کتابم را می فروشند و به این ترتیب تعداد فروش بیشتر و بیشتر می شود و کتاب من به چاپ مجدد می رسد ( در این بین برخی افراد غریبه هم آن را می خرند ). به این ترتیب من برای نوشتن رمان جدید ترغیب می شوم.
البته در مجموع هر فروشی خوب است اما فروش از فروشگاه های فیزیکی بهتر است چراکه علاوه بر فروش کتاب مزایای دیگری دارد از جمله اینکه نویسندگان محلی به خاطر مشارکت شما در اقتصاد محل از شما سپاسگزار خواهند بود.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا