مسکن و اقتصاد

رونق ساخت و ساز کاندو در تورنتو پایان خواهد یافت

یک اقتصاددان می گوید:
سرعت رکورد ساخت و ساز آپارتمان در تورنتو نزول خواهد کرد و زمانی که اینچنین شود بر اقتصاد کانادا تاثیر می گذارد.

شهرداری اخیرا گزارش داده است که در سه ماهه اول سال جاری، در GTA در مجموع ۲۴۷ پروژه شامل ۷۱۳۷۸ واحد مسکونی در حال ساخت بوده است و از ژانویه ۱۰۴ جرثقیل به خط افق شهر تورنتو اضافه شده که بیشتر از نیویورک، لس آنجلس و شیکاگو است.

استفن براون، اقتصاددان ارشد کانادا در اقتصاد کاپیتا، یک شرکت پژوهشی اقتصادی پیشنهاد می کند که اگر فروش خانه جدید کاهش یابد ساخت و سازهای آتی در بزرگترین شهر کشور را محدود می کند.

وی گفت: «با توجه به اینکه بیشتر فروش خانه های جدید به شکل پیش فروش آپارتمان است ضعف مداوم به این معنی است که کل ساخت و ساز در سال های آینده کاهش خواهد یافت.

براون اشاره کرد که بر اساس آخرین اطلاعات بازار گروه Altus برای بخش پیش فروش خانه در GTA که ۱،۴۲۸ آپارتمان جدید در ماه مارچ فروخته شده است کاهش ۱۳ درصدی از فعالیت سال گذشته و ۳۴ درصدی در مقایسه با میانگین دهه گذشته دیده می شود.

براون توضیح می دهد: «با روند مشابه در ونکوور و دیگر شهرهای انتاریو و بریتیش کلمبیا سرمایه گذاری های مسکونی همچنان به رشد تولید ناخالص داخلی ادامه می دهد حتی اگر فروش شروع به بهبود کند.»

طبق یک یادداشت اخیر از بانک BMO حداقل در حال حاضر رقابت برای خانه های مقرون به صرفه در میان جوانان و مهاجران بین المللی موجب رونق سرمایه گذاری در بخش مسکونی شده است.

داده های تولید ناخالص ملی در سه ماهه چهارم ضعیف تر از انتظارات بود و منجر به تغییر آهنگ از بانک مرکزی کانادا شد. پیش از این بانک مرکزی کانادا پیشنهاد کرده بود که این میزان افزایش نرخ بهره در سال جاری ادامه یابد، برنامه ای که در تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز شد ادامه پیدا نکرد و حالا با دوباره پایین رفتن نرخ بهره، بازار خرید و فروش املاک مسکونی نفس تازه ای گرفته است.

مانی شوشتری زاده
مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ ( ۶۴۷)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا