کانادا

هشدار تکان دهنده رئیس بخش مراقبتهای ویژه انجمن پزشکان انتاریو، در رابطه با فروپاشی کامل سیستم بهداشتی انتاریو

PHD
PHD

 

هشدار تکان دهنده رئیس بخش مراقبتهای ویژه انجمن پزشکان انتاریو، در رابطه با فروپاشی کامل سیستم بهداشتی انتاریو
هشدار تکان دهنده رئیس بخش مراقبتهای ویژه انجمن پزشکان انتاریو، در رابطه با فروپاشی کامل سیستم بهداشتی انتاریو

 

یکی از پزشکان بخش مراقبتهای ویژه تورنتو از رهبران سیاسی خواستار اقداماتی جدی برای مقابله با کووید۱۹ شد و هشدار داد در غیر این صورت سیستم بهداشتی انتاریو با «فروپاشی کامل» مواجه می شود.  

به گزارش تهرانتو به نقل از سی بی سی، دکتر « مایکل وارنر» مدیر بخش مراقبتهای ویژه (آ.سی.یو) بیمارستان «مایکل گارون» و رئیس بخش مراقبتهای ویژه انجمن پزشکان انتاریو، با بیان این مطلب در گفتگو با سی بی سی نیوز افزود: این جنگ جهانی سوم است. این بیماری می تواند فاجعه ای ناشناخته باشد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی مواجه بیمارستانهای انتاریو برای حضور تعداد زیادی از بیماران کرونایی تصریح کرد: اگر پیش بینی من اشتباه باشد خیلی عالی است و فقط ما آماده مواجه با مسائل هستیم اما اگر اشتباه نکرده باشم دچار مشکل بزرگی می شویم.

وارنر ادامه داد: ما باید خودمان را برای بدترین سناریو آماده کنیم.

 تعداد موارد جدید کرونا در انتاریو هفته گذشته حدودا ۲۱ درصد افزایش داشته است بدان معنی که تعداد کل موارد هر چهار روز دو برابر می شود و با تداوم این روند تا اواخر آوریل ۲.۰۵۳ تخت  آی.سی.یو پر می شود.

 

لزوم سختگیری های اجتماعی

 

وارنر در ادامه از رهبران سیاسی و بهداشت عمومی خواست تا برای کنترل شیوع بیماری کووید۱۹ قوانین را سختگیرانه تر و بدون استثنا اعمال کنند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای محدود کردن اجباری و سریع برخی افراد ادامه داد: اگر این کار را نکنیم باید شاهد فروپاشی کامل سیستم بهداشتی استان باشیم.

این مقام مسئول در عین حال گفت که هنوز برای انجام اقدامات قانونی و اجرایی دیر نشده ولی باید زود وارد اجرا شد.

covid-19-cases-in-ontario-march-21-chart
covid-19-cases-in-ontario-march-21-chart

 

 

لزوم توجه به تجربه ایتالیا

 

در ایتالیا کووید ۱۹ بر سیستم بهداشتی غلبه کرد و ۵۰۰۰ نفر را تاکنون به کام مرگ فرستاده است. بنابر گزارشهای جدید از نیویورک، سان فرانسیسکو و سیاتل این شهرها نیز شاهد حضور تعداد روز افزون بیماران هستند.

وارنر با اشاره به تجربه ایتالیا در این رابطه بیان کرد: ما از ایتالیا آموختیم که به محض از دست رفتن کنترل بیماری، کل سیستم بهداشتی درگیر می شود.

او یادآور شد: کسانی که به کووید۱۹ مبتلا می شوند بیماریشان خیلی خیلی شدید است و مثل آنفلونزا ساده نیست بلکه آنقدر شدید است که کارشان به بخش آی. سی. یو و استفاده از درمانهای پیچیده می کشد.

وارنر با اشاره به لغو جراحی های از پیش برنامه ریزی شده در بیمارستانهای انتاریو برای آزاد نگه داشتن تختهای بیمارستانی بخشها، آن را مفید ولی ناکافی خواند و گفت: سکته های قلبی و مغزی، تصادفات رانندگی، مصرف بیش از اندازه مواد مخدر و بیماریهای عفونی در کنار کووید۱۹ ادامه دارند.

وی انتشار بیانیه «کریستین الیوت» وزیر بهداشت انتاریو در رابطه با افزایش ۳۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران و تلاش «داگ فورد» نخست وزیر انتاریو در رابطه با تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش بهداشت و درمان بیان کرد: شنیدن خریداری ۳۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی برای بیماران امیدوار کننده بود اما مثل این است که بگوییم ۱۰.۰۰۰ نفر نیاز به جراحی قلب دارند و ما برایشان اتاق مجهزی برای جراحی قلب و عروق حاضر کنیم درحالی که ما دیگر جراح برای انجام عمل قلب نداریم.

وارنر افزود: ۴۰۰ پزشک در بخش مراقبتهای ویژه انتاریو فعالیت دارند اما آنها نمی توانند شبانه روز و  تمام هفته سرکار باشند.

از طرفی کمبود وسایلی مانند ماسک، لباس مخصوص، دستگش محافظت از بیماران در برابر ویروس نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه بنابر اطلاعات دریافتی مطمئنا طی چند هفته آینده وسایل مورد نیاز برخی از بیمارستانهای تورنتو به اتمام می رسد و دچار مشکل می شوند تاکید کرد: اگر نیمی از پزشکان بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها خودشان بیمار شوند یا در قرنطینه باشند چه کسی باید به وضعیت بیماران برسد؟ پرستاران هم خودشان الان بیشترین بار مسئولیت را دارند و در معرض خطر هستند.

 

استفاده از فرودگاه ها و ورزشگاه ها برای مراقبت بیماران

 

وارنر با تاکید بر اینکه باید از وضعیت و بیماری جلوتر بود گفت: باید به فکر مراحل بعد و ایجاد بیمارستانهای میدانی، تبدیل فرودگاهها و ورزشگاهها به مراکز درمان موقت بیماران باشیم.

او با انتقاد از عدم توجه برخی از افراد به وضعیت موجود و ایجاد صف طولانی برای خرید یک بازی ویدئویی جدید در تورنتو گفت: این ویروس تا زمانی که مردم اصول مقابله با آن را رعایت نکنند کاهش نمی یابد.

وی امن ترین جمع را جمع یکنفره خواند و یادآور شد: امن ترین جمع ها برای مقابله با این بیماری نه ۱۰ و نه ۵۰ نفر است بلکه یکنفر است. تاز مانی که دولت و مسئولین بهداشت عمومی و سیاستگذاران در این رابطه جدی نباشند مردم همچنان بلاتکلیف خواهند بود.

 

لزوم سختگیری های اجتماعی
لزوم سختگیری های اجتماعی

 

هیچ تضمینی نیست

 

وارنر معتقد است اگر شیوع عفونت کنترل نشود و یکباره حجم زیادی از بیماران به بیمارستان های کانادا بروند هیچ تضمینی برای مراقبتها وجود ندارد و هیچکس نمی تواند شرایط را کنترل کند.

او با تاکید بر لزوم جدی گرفتن شرایط فعلی و بازتاب رسانه ای آن گفت : من سعی می کنم تا دوشنبه که به محل کار می روم در رابطه با وضع موجود اطلاع رسانی کنم چراکه ممکن است وقتی دوشنبه سرکار بروم تا ۴ ماه آینده هم بیرون نیاییم.

هشدار | بخش مراقبتهای ویژه | انجمن پزشکان انتاریو | فروپاشی کامل | سیستم بهداشتی انتاریو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا