کانادا

نخست وزیر کانادا خطاب به مردم: بس است دیگر، در خانه بمانید / واکسن در دست تهیه است

PHD
PHD

 

 

جاستین ترودو، نخست وزیر کاناد، صبح امروز بر لزوم رعایت اقدامات بهداشتی مقابله با کووید۱۹ تاکید کرد و به مردم گفت: بس است دیگر، در خانه بمانید.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی، ترودو با اشاره به اختصاص ۱۹۲ میلیون دلار بودجه برای تهیه و تولید واکسن کووید۱۹ گفت: این بودجه برای تحقیق و تولید در اختیار موسسات تحقیقاتی و نهادهای آموزشی سراسر کانادا جهت ساخت آنتی بادی و واکسن گیاهی کووید ۱۹ قرار می گیرد.

 

راهی طولانی در پیش است

 

وی در ادامه ساخت واکسن کووید ۱۹ را زمانبر خواند و گفت: تهیه، تولید و آزمایش واکسن کووید۱۹ زمان زیادی می طلبد اما گزینه های امیدوارکننده ای در این رابطه وجود دارد که کانادا بتواند این واکسن را تهیه و در اسرع وقت به تولید انبوه برساند.

نخست وزیر کانادا با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیتهای کشور در رسیدن به تولید این واکسن از تمام دانشگاهها، کالجها و موسسات فنی برای مشارکت در ساخت این واکسن دعوت کرد.

 

حمایت دولت فدرال از بخش کشاورزی و مواد غذایی

 

ترودو در ادامه به خدمات کشاورزان و کسب و کارهای مربوط به آن که به دلیل شرایط موجود دچار ضرر و زیان شده اند اشاره کرد و گفت: بر همین اساس یک وام ۵ میلیارد دلاری برای بخش کشاورزی و فراوری مواد غذایی با امکان تنفس ۶ ماهه پیش بینی شده است و دولت برای حمایت از کشاورزان و کمک به صرفه جویی مالی آنها بابت این ۶ ماه تنفس ۱۷۳ میلیون دلار معوقات کشاورزان را پرداخت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از مشکلات فعلی جامعه کشاورزی کشور آگاه است از تمام اقشاری که در بخش تولید مواد غذایی کشور فعالیت می کنند تشکر کرد.

“ماری کلود بیبو” وزیر کشاورزی نیز در این جلسه به بیان جزئیات طرح دولت فدرال برای حمایت از کشاورزان پرداخت و گفت: در چنین شرایطی است که نقش حیاتی کار کشاورزان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان مواد غذایی دیده می شود.

 

نخست وزیر کانادا خطاب به مردم: بس است دیگر، در خانه بمانید / واکسن در دست تهیه است
نخست وزیر کانادا خطاب به مردم: بس است دیگر، در خانه بمانید / واکسن در دست تهیه است

 

ترودو: بس است دیگر … در خانه بمانید

 

ترودو که از زمان مثبت شدن تست همسرش در قرنطینه خانگی است و بیرون این اقامتگاه خود در  Rideau Cottage سخن می گفت در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کانادایی ها گفت: بس است دیگر … به خانه هایتان بروید و در خانه بمانید. این چیزی است که تمام ما باید انجام دهیم و از اجرای آن مطمئن باشیم.

وی با تاکید بر رعایت فاصله دو متر بین افراد، اجتناب از حضور در اجتماعات و ماندن حداکثری در خانه بیان کرد: اگر شما این توصیه ها را نادیده بگیرید نه تنها خود بلکه دیگران را نیز در معرض خطر قرار می دهید.

 

اعلام وضعیت اضطراری در بیشتر استانها / بی تفاوتی مردم به توصیه ها

 

ترودو، عصر دوشنبه همچنین با چندتن از نخست وزیران صحبت کرد و آنها از اعلام وضعیت اضطراری از برخی مناطق کشور خبر دادند.

وی نیز پس از بستن مرزهای کشور بر روی اتباع بیگانه از اعلام قرنطینه جمعی و خانگی خبر داد.

در عین حال، آخر هفته گذشته حضور مردم در پارکها و سواحل موجب نگرانی مقامات بهداشت عمومی شد بطوری که « پتی هاجدو» وزیر بهداشت کانادا، از دولت خواستار برخورد جدی تر با مردم شد.

 وی افزود: بیشترین اقشاری که در حال حاضر تست آنها مثبت بوده کسانی هستند که در سن کار هستند و عوارضی جدی را بر کشور وارد کرده اند.

 

احتمال برخورد جدی تر

 

ترودو در ادامه با اشاره به بررسی ترددهای مردم در سطح کشور گفت: تاکنون دولت فدرال در رابطه با برخوردهای جدی وارد عمل نشده اما اگر تلاشهای دولتهای استانی و شهرداری ها به نتیجه نرسد ناچار به انجام برخوردهای سختگیرانه تر هستیم.

وی با تاکید بر توجه مردم به توصیه های مسئولین بعنوان یک وظیفه و لزوم ماندن در خانه بیان کرد: رصد آنلاین ترددهای مردم نشان می دهد که آنها تحت تاثیر شرایط قرار نگرفته اند و این موضوع اصلا خوب نیست و اگر لازم باشددر آینده برخوردهای جدی تری اجرا خواهد شد.

 

نشست اضطراری مجلس در رابطه با کووید۱۹

 

ترودو روز یکشنبه نیز از نشست اضطراری مجلس برای بررسی و تایید پرداخت ۸۲ میلیارد دلار کمک مالی به مردم و صاحبان کسب و کارهای متضرر شده کشور خبر داد.

با وجود اینکه پیش بینی شده درپی شیوع بیماری همه گیر کووید۱۹ ، بیش از ۳۳۰ هزار شغل در کانادا از بین می رود اجرای این کمک مالی نخستین قدم اجرایی دولت در حمایت از کسب و کارها است.

نخست وزیر کانادا | بس است دیگر، در خانه بمانید | واکسن در دست تهیه است | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا