کانادامسکن و اقتصاد

نوآوری در فروش املاک و مستغلات با رأی دیوان عالی کشور صورت گرفت

نوآوری در فروش املاک و مستغلات با رأی دیوان عالی کشور صورت گرفت
نوآوری در فروش املاک و مستغلات با رأی دیوان عالی کشور صورت گرفت

هنگامی که «کریس پولارد» قصد داشت کاندو آپارتمان خودش را در تورنتو در لیست فروش قرار دهد ، تصمیم گرفت ابتدا یک فروش خصوصی را در محله خود امتحان کند.

به لطف رأی دیوان عالی کشور در سال گذشته علیه هیئت مدیره املاک و مستغلات تورنتو ، او و همسرش توانستند بررسی کنند که واحدهای مشابه در این منطقه با چه بهایی فروش رفته است تا قیمت خانه خود را به دست آورند.

لیست های فروش خصوصی و سایر مدل های فروش جایگزین شده با وجود در دسترس بودن اطلاعات مسکن در مورد تاریخ و قیمت های فروش هنوز از بازار املاک و مستغلات کانادا فاصله زیادی دارند.

«آنتونی دورُوشِر» معاون کمیسر دایره ارتقاء می گوید: حکم سال گذشته اطلاعات بیشتری را در دسترس مصرف کنندگان بازار گذاشته و فرصت های نوآوری را به وجود آورده است.

وی درباره این تغییر گفت: بطور متوسط مصرف کنندگان با استفاده از ابزارهای آنلاین می توانند از انتخاب بیشتری بهره مند شوند تا بتوانند تصمیم آگاهانه بگیرند.

«این واقعاً نتیجه عالی برای رقابت و نوآوری است.»

موارد اضافی در چشم انداز املاک و مستغلات آنلاین اشکال مختلفی را به خود اختصاص داده است ، از جمله شرکت های بین المللی مانند ردفین (Redfin) که قول کمیسیون کمتری دارند.

در حالی که مشاورین املاک در حال راه اندازی سایت های اطلاعاتی خود هستند سایر شرکت های کانادایی مانند «زوکاسا» و «هاوس سیگما» Zoocasa و HouseSigma مدلهای مبتنی بر داده ها و اطلاعات خود را گسترش می دهند و استارتاپ های منطقه ای مانند «فیشرلی» Fisherly ظهور می کنند.

«استفین گلایشر» که مدت ۱۸ سال به عنوان مشاور املاک در شهر تورنتو فعالیت می کند، سایتی به نام MLS Sold را به عنوان منبعی برای مشتریان فعلی و بالقوه برای تقویت شفافیت و اعتماد تأسیس کرد.

وی می گوید مدت ها است که طرفدار افشای اطلاعات بیشتر در مورد قیمت های فروش است تا حدی که صنعت خود را تحت کنترل داشته باشد.

«گلایشر» گفت: «من بسیاری از شیوه های غیر اخلاقی تجارت را توسط مشاورین املاک می بینم.»

وی گفت که در گذشته بسیار آسان بوده است که واسطه گران هنگام تعیین قیمت پیشنهادی و قیمت فروش اعداد را جعل کنند تا جایی که بتوانند قیمت ها را در مقایسات بالا یا پایین تا حدود ۲۰۰۰۰۰ دلار دستکاری کرده و اطمینان حاصل کنند که در یک جنگ پیشنهادی پیروز می شوند.

وی گفت اگرچه او نگران است که برخی افراد با آنالیز نکردن درست داده ها و اطلاعات تصمیمات اشتباهی بگیرند اما مشتری ها اکنون می توانند داده های خود را دوباره بررسی کنند و قیمت فروش را به صورت آنلاین در دسترس داشته باشند .

TREB ، که به طور عمده با انتشار داده و اطلاعات در حریم خصوصی مبارزه می کند ، گفت که این حکم شروع به حرکت درآوردن سیستم MLS کرده است زیرا برخی از مصرف کنندگان درمورد نگرانی های مربوط به حریم خصوصی اطلاعاتی را ارائه نمی دهند و حتی در سیستم لیست نمی کنند.

جان دی میشل ، رئیس TREB ، در بیانیه ای اظهار داشت که نگران نحوه استفاده افراد داخل و خارج از این صنعت است.

وی گفت: این هیئت مدیره که محدودیت هایی دارد به دنبال ناخنک زدن ، استخراج و یا کسب درآمد از داده ها نیست بلکه به دنبال محافظت از مالکیت معنوی خود و دفاع از اطلاعات شخصی است.

وی می گوید: «در حال حاضر ما در حال بررسی و محافظت از اطلاعات محرمانه در پایگاه داده TREB هستیم و این همان چیزی است که اعضا و مصرف کنندگان ما انتظار دارند و قانون از ما می خواهد.»

«لورن هاو» گفت ، مدیر سایت املاک و مستغلات «زوکاسا» با توجه به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی برخی از اطلاعات نظیر قیمت و تاریخ را در صورت درخواست و به طور کلی دو ماه نشان نمی دهد.

اما به طور کلی ، داده ها به شرکت اجازه داده اند تا اطلاعات بیشتری را ارائه دهد و در طیف وسیعی از ابزارها و ویژگیهای ارزش گذاری بهتر که در ماه های آینده پرده برداری کرده است فعالیت بیشتری خواهد کرد تا به مردم کمک کند تا تغییرات قیمت را بهتر پیش بینی کنند.

وی گفت: «این موضوع به ما این امکان را می دهد تا از نظر تفسیر اطلاعات و داده هایی که ما ارائه می دهیم نوآوری و استفاده بهتری کنیم.» و علی رغم نگرانی های مربوط به حریم خصوصی ، حکم دیوان عالی کشور باعث شده است که تابلوهای املاک و مستغلات در سایر شهرهای بزرگ از جمله ونکوور، کلگری و اتاوا داده های خود را بصورت آنلاین باز کنند در حالی که هیئت ادغام شده در کبک مشغول بررسی این موضوع هستند.

دفتر رقابتی می گوید که معمولاً از نحوه واکنش سایر هیئت ها خوشحال بوده است و «بیشتر» قوانین جدید را اجرا کرده اند اما تعداد مشخصی ارائه نکرده اند.

«جان اندرو» استاد املاک و مستغلات دانشگاه کوئین گفت «حتی با افزایش باز بودن اطلاعات و ورود شرکت های جدید به بازار به نظر نمی رسد که بازار تغییر کرده باشد.

«بیشتر مردم به داده های موجود دسترسی ندارند ، بنابراین من واقعاً نمی بینم که این تأثیر بسیار عمیقی بر بازار داشته باشد.»

او انتظار داشت که بیشتر کانادایی ها از رشد روش های دیگر برای کاهش کمیسیون و صرفه جویی در هزینه استقبال کنند اما اکثریت قریب به اتفاق از مدل استاندارد پیروی می کنند.

«پولارد» که ملک خود را به صورت خصوصی در لیست قرار داده بود، پس از آزمایش کوتاهی تصمیم به گرفتن مشاور املاک گرفت.

وی گفت داشتن مشاور املاک آگاه و پرداخت کمیسیون برای یک معامله خوب پتانسیل بیشتری نسبت به چند پیشنهاد در بازار خصوصی و مبهم دارد.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا