کانادا

نیمی از درآمد ساکنان GTA برای اجاره مسکن صرف می‌شود

نیمی از درآمد ساکنان GTA برای اجاره مسکن صرف می‌شود
نیمی از درآمد ساکنان GTA برای اجاره مسکن صرف می‌شود

اجاره مسکن در جایی که مردم باید بیش از نیمی از عایدی خود را بابت آن بپردازند ، ابزاری برای افزایش آرای مردمی شده است.

فهرست خانه‌های اجاره ای نقشه‌ و آماری را در آستانه انتخابات منتشر کرده که نشان می‌دهد چه مقدار از درآمد کانادایی‌ها در ۳۳۸ حوزه انتخابیه کانادا صرف اجاره مسکن می‌شود.

این فهرست نشان می‌دهد که انتاریو از این لحاظ در بدترین وضعیت قرار دارد. بر اساس این آمار ۵ حوزه انتخابیه فدرال که بیشترین درآمدشان را صرف اجاره بها می‌کنند در GTA قرار دارند.

بنابر اطلاعات آماری ثبت شده در سرشماری سال ۲۰۱۶ کانادا بیش از ۳۰ درصد اجاره نشینها در مناطق ریچموندهیل، تورن هیل ، ویلودیل و مارکهام هستند که بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای خود را صرف اجاره مسکن می‌کنند.

در همان مناطق همچنین مشخص شده که بیش از ۵۵ درصد از موجرها نیز( در محلی دیگر ) ۳۰ درصد یا بیشتر درآمدشان را صرف پرداخت اجاره می‌کنند.

به گفته سازمان وام و مسکن کانادا، هر خانواده‌ای که ۳۰ درصد یا بیشتر درآمد خالص‌اش را صرف تهیه مسکن کند در این رابطه مشکل دارد.

« مارلن کوفی» مدیر اجرایی سازمان غیر انتفاعی مسکن در این رابطه گفت : داده‌های آماری به وضوح نشان می‌دهند که رهبران سیاسی ما نتوانسته‌اند برای بحران مسکن ارزان قیمت راه حلی عملی و درست بیابند و انتاریو در حال حاضر از این لحاظ نسبت به سایر نقاط کشور برجسته‌تر است.

تجزیه و تحلیل‌های آماری نیز نشان می‌دهد که مادران مجرد ، خانواده‌های اجاره نشین بومی ، مهاجران تازه وارد ، کانادایی‌های زیر ۳۰ سال و سالمندان در مقایسه با متوسط اجاره بهای کشور باید رقم بیشتری را بابت اجاره مسکن بپردازند.

این گزارش توسط چند سازمان غیر انتفاعی مسکن از جمله « انجمن غیر انتفاعی مسکن »، « فدراسیون شهرداری های کانادا» ، « انجمن مسکن و نوسازی کانادا » و « انجمن مدیریت مسکن بومیان کانادا » تهیه شده است.

« جف موریس » مدیر اجرایی اتحادیه مسکن و نوسازی کانادا در این رابطه گفت: دیر زمانیست که بحث در رابطه با هزینه اجاره مسکن در کانادا وجود دارد و آمار و ارقام به وضوح نشان می‌دهند بیشترین بار این هزینه‌ها روی قشر آسیب پذیر جامعه است.

او افزود: ما بسیار امیدواریم هم کسانیکه در این انتخابات دنبال کسب موقعیتی هستند و هم رای دهندگان کانادایی از این فرصت استفاده کنند تا اقداماتی فوری و اساسی‌تر انجام شود.

سازندگان نیز معتقدند استفاده از رسانه‌های اجتماعی با هدف بیان دیدگاه‌های هر دو طرف یعنی مردم ( رای دهندگان ) و رهبران دولت می‌تواند عمق ماجرا را بهتر به نمایش بگذارد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا