کانادا

یک پنجم کانادایی ها تا پایان عمر بدهکار هستند

کانادایی ها تا پایان عمر بدهکار هستند
کانادایی ها تا پایان عمر بدهکار هستند

یک نظرسنجی نشان داد از هر ۵ کانادایی ۲ نفر اعتقاد دارند تا پایان عمر باید زیر بار بدهی باشند و امیدی به تسویه بدهی خود ندارند.

بنابر نتایج این نظرسنجی که نتایج آن روز جمعه منتشر شده است، ۹۴ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی اعلام کردند که درگیر میزان قابل توجهی از بدهی و قرض هستند درحالیکه ۶۷ درصد آنها گفته‌اند هر کسی بدهی دارد.

بنابر این گزارش درآمد مردم در مقایسه با هزینه‌ها روند منفی دارد بطوریکه ۴۵ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که خرج‌شان بر دخل‌شان می‌چربد.

بیش از ۳۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در بهار بر این اعتقاد بودند. در این میان تنها ۱۲ درصد پاسخ‌دهندگان اذعان داشتند که دخل‌شان از خرج‌شان بیشتر و بهتر است.

بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه (۵۵ درصد) به طور قابل توجهی بدهی غیر از وام مسکن دارند، که این میزان نسبت به بهار ۹ درصد افزایش داشته است. ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند کارت‌های اعتباری‌شان در شرایط متعادل قرار دارد و این رقم در بهار سال گذشته ۴۸ درصد بوده است.

افزایش بدهی‌ها در ۵ سال اخیر به نقل از «اِکوفکس»

بنابر گزارش سرویس خدمات Equifax، این نظرسنجی بصورت آنلاین تهیه شده است و نشان می دهد در سه ماهه دوم امسال مجموع بدهی‌های کشور به ۷۱.۹۷۹ دلار رسیده است که ۵۷۰۰۰ دلار طی ۵ سال گذشته افزایش داشته است.

تفاوت نسل‌ها نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد بچه‌های بومر (بچه های متعلق به نسل بعد از جنگ جهانی دوم که در دوران ازدیاد زاد و ولد متولد شدند)
در مقایسه با متولدین دهه ۸۰ (نسل هزاره کانادا) وضعیت بهتری داشته باشند چرا که ۶۰ درصد آنها اذعان داشته‌اند که از لحاظ اقتصادی وضعیتی بهتر از والدین و حتی همسالان‌شان دارند در حالیکه ۴۹ درصد از افراد نسل هزاره (دهه ۸۰) گفته‌اند در شرایط پایین‌تری قرار دارند.

تحقیقات مشابهی که توسط CIBC انجام شده است نشان می‌دهد بیش از ۵۵ درصد بزرگسالان در کانادا تمامی آرزوهای خود را کنار گذاشته و هدف اصلی را تسویه بدهی و پرداخت تمامی قرض‌ها گذاشته‌اند.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا