مسکن و اقتصاد

آشنایی با انواع خانه های مسکونی در کانادا

آشنایی با انواع خانه های مسکونی در کانادا

 

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.
دوستان گرامی، بطورمعمول اولین هزینه قابل توجه برای ما مهاجران اجاره یا خرید مسکن است. در کانادا خانه ها با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که دارند دارای انواع متنوعی می باشند که آشنایی با آنها می تواند ما را در انتخابی صحیح تر یاری کند. در این هفته به معرفی انواع خانه در کانادا می پردازم.

خانه های مستقل (Detached)


این خانه ها تقریبا مشابه خانه های ویلایی در ایران بوده با این تفاوت که به خانه های مجاور اتصال نداشته و دارای حیاط جلویی وهمینطورحیاط پشتی هستند. قیمت آنها به مراتب بیشتر از آپارتمان های موجود در همان لوکیشن می باشد. اگرآنها در مناطق مرکزی و میانی شهر باشند معمولا قدیمی تر بوده ولی به طور مرتب رینوویت شده‌اند. درمناطق حومه و شمالی تر تورنتوی بزرگ می توانید خانه های مستقل را با قیمت کمتر از مناطق مرکزی خریداری کرده و از افزایش ارزش افزوده زمین و خانه تان در آینده بهره ببرید.

خانه های دوتایی (Semi-detached)


این خانه‌ها به صورت دوتایی در کنار هم ساخته می‌شوند و یک دیوار آنها با هم مشترک است ضمن اینکه استقلال هر واحد نیز حفظ می‌شود. آنها نیز همانند خانه های مستقل دارای حیاط جلویی و پشتی هستند. قیمت آن‌ها و نیز زیربنایشان کمتر از خانه‌های مستقل می باشد.

خانه یک طبقه (‌Bungalow)


مشابه خانه های ویلایی بوده ولی یک طبقه و همراه با بیسمنت هستند که قسمتی از بیسمنت آنها معمولا به عنوان اتاق تفریح و سرگرمی خانواده مورد استفاده قرار می گیرد. غالباً قیمت آنها از خانه های مستقل کمتر می باشد. این خانه ها برای افراد کهن‌سال به دلیل نبودن پله، انتخاب مناسبی است. در bi-level طبقه همکف اندکی بالاتر از سطح زمین قرار دارد بطوریکه بیسمنت دارای پنجره هایی می باشد که بالای سطح زمین قرار گرفته اند.

خانه های مشابه چسبیده بهم (Town House)


این خانه ها به صورت یک شکل ومتصل در کنارهم ساخته می‌شوند. فقط یک سمت خانه اولی و همینطوریک سمت خانه آخری باز می باشد. قیمت آنها کمتر از خانه های مستقل می باشد. این نوع خانه ها اصولا به دو گروه از لحاظ نحوه ساخت تقسیم می شوند : Story 2 که شما فقط همسایه مشترک در دو طرف خانه تان دارید و در گروه دوم Stacked که در این مورد، سازنده ساختمان بدنبال بیشترین استفاده از زمین و فضا می باشد و در برخی مواقع دو تاون هاوس روی هم قرار گرفته یا چند ساختمان در مجاورت یکدیگر ساخته می شوند به نحوی که دربهای ورودی آنها شاید کمتر از یکی دو متر با هم فاصله نداشته باشند. این گونه خانه ها ممکن است فضای سبز یا حیاط پشتی برای استفاده شخصی در اختیار داشته باشند.

خانه های لینک (Link)


این نوع خانه ها ترکیبی از خانه های دیتچ و تاون هاوس می باشند. در آنها دیوار مشترکی بین دو ساختمان مجاور وجود ندارد ولی هر دو خانه یا از فونداسیون یا از دیوار بیسمنت و یا از گاراژ به هم اتصال دارند. قیمت آنها از تاون هاوس بیشتر و از هاوس کمتر می باشد.

کاندومینیم (Condominium)


مشابه خانه های آپارتمانی در ایران می باشند.
در این حالت شما یک واحد را خریداری می‌کنید. کاندوها دارای مدیریت مرکزی هستند و تنها مبلغ شارژ را به مدیریت می‌پردازید. می‌توان گفت برای شما تازه واردین خرید کاندو می‌تواند انتخاب اول و نیزمناسبی باشد. کاندوها معمولاً کوچک ولی نوساز، تمیز و با امکانات رفاهی مناسبی بوده و با سلیقه ما ایرانی ها سازگاری خوبی دارند.
مشاور و پاسخگوی شما دوستان در ارتباط با خرید، فروش و اجاره خانه، بنگالو، تاون هاوس و آپارتمان جهت سکونت و یا سرمایه گذاری ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا