کانادا

آشنایی با قوانین حقوقی و مهاجرت کانادا / اسپانسر شیپی والدین ۲۰۱۹

آشنایی با قوانین حقوقی و مهاجرت کانادا / اسپانسر شیپی والدین ۲۰۱۹

فرشید امام/ عضو کانون وکلای انتاریو (LSO)/نماینده مهاجرت (IRCC) ، پناهندگی و شهروندی کانادا Commissioner of Oaths
فوق لیسانس از دانشگاه رایرسون کانادا- تلفن تماس مستقیم: ۲۹۰۹ – ۷۷۱ (۶۴۷)

آیا دولت در سال ۲۰۱۹ روش لاتاری را برای اسپانسرشیپی والدین حذف نموده؟ آیا امسال در هر زمانی جهت اسپانسری می توان اقدام نمود؟ شرایط جدید برای اسپانسر شدن چه می باشد؟

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان و هموطنان عزیز، بویژه دوستانی که اصرار داشتند تا اینجانب اطلاع رسانی و نوشتن در خصوص موضوعات حقوقی و مهاجرتی را مجددا شروع نمایم. پس از وقفه ای نسبتا طولانی، مطلب این هفته اختصاص داده می شود به پاسخگویی کامل به سوالات چند هموطن عزیز که با اینجانب تماس گرفتند و سوالات فوق را مطرح نمودند، هرچند که ممکن است این سوالات، سوالات شما خواننده عزیز و گرامی نیز باشد؛ که در آنصورت امیدوارم مطالب زیر برای شما نیز سودمند واقع شود.
همانطور که ممکن است مطلع باشید اسپانسرشیپی والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ با پر کردن و ارایه فرم با درخواست “Interest to Sponsor”
شروع میشود. این فرم امسال صرفا در ظهر روز ۲۸ همین ماه در وبسایت مهاجرت در دسترس می باشد. فرم مذکور فقط تا زمانی قابل دسترسی است که تعداد درخواست ها به حدنصاب نرسیده باشد. قبول درخواستها امسال براساس شیوه ترتیب ورود یا همان “First-in” می باشد. بدیهی است پس از بحد نصاب رسیدن درخواستها، فرم مربوطه از وبسایت حذف و دیگر دسترسی به آن امکان پذیر نخواهد بود.
شرایط امسال جهت اسپانسر شدن چه می باشد؟
امسال جهت اسپانسر شدن باید از شرایط زیر برخوردار باشید:
• حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید
• سیتیزنی و یا اقامت دایم کانادا را داشته باشید.
• ساکن کانادا باشید
• اثبات توانایی مالی جهت ساپورت فرد یا افراد اسپانسر شونده
میزان درآمد و اثبات توان مالی
جهت اسپانسر شدن لازم است تا اثبات نمایید درآمد کافی جهت ساپورت افراد تحت تکفل خود را دارا می باشید. بدینصورت که باید مدارک مالیاتی مربوط به سه سال ما قبل تاریخ فرم درخواست را ارایه نمایید. میزان درآمد کافی با توجه به تعداد نفرات خانوار “Family Size” تعین میگردد. تعداد نفرات شامل کلیه افراد خانواده، افراد تحت تکفل، فرد و یا افراد اسپانسر شونده و کلیه افراد وابسته به آنها می باشد. پس از محاسبه تعداد نفرات باید به جدول حداقل درآمدها مراجعه فرمایید تا ببینید آیا از درآمد کافی برخوردار هستید یا خیر. بعنوان مثال اگر پس از محاسبه تعداد نفرات عدد ۴ را بدست آوردید، مطابق جدول باید در آمد شما در سال ۲۰۱۸ حداقل ۶۱،۲۰۹ دلار باشد؛ بدیهی است که این میزان برای سالهای ما قبل یعنی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ اندکی کمتر می باشد.
شرایط احراز فرد اسپانسر شونده

شرایطی که دولت امسال برای فرد و یا افراد اسپانسر شونده درنظر گرفته عبارتند از:
• تکمیل کلیه فرمهای مربوطه
• معاینات پزشکی
• برگه های عدم سوپیشینه
• بایومتریک
تعهد نامه اسپانسری چسست و شامل چه مواردی میباشد؟

تعهد نامه اسپانسری قولی است که اسپانسر بصورت مکتوب به دولت ارایه داده تا مطابق آن کلیه ملزومات ضروری زندگی افراد تحت تکفل و نیز شخص و یا اشخاص اسپانسر شونده را تامین نماید از قبیل غذا، لباس، سر پناه، موارد درمانی و پزشکی که تحت پوشش دولتی نمی باشد.
مدت زمانی که شخص باید تعهد نماید، طبق قوانین قبلی احتمالا همان ۲۰ سال خواهد بود. این بدان معنا است که اسپانسر باید تعهد نماید که اشخاص اسپانسر شونده تا مدت زمان ۲۰ سال نیازی به دریافت کمکهای مالی دولتی نخواهند داشت. ضمنا این تعهد غیر مشروط بوده که توضیح آن از حوصله این شماره هفته نامه خارج می باشد.
در پایان لازم میدانم تا به این نکته مهم اشاره نمایم که با توجه به پیچیدگی قوانین مهاجرتی کانادا و بمنظور جلوگیری از ضایع شدن هرگونه حق و حقوقی، ضرورت دارد تا همواره از نظرات مشاوری آگاه، دلسوز و مجرب در این زمینه بهره گرفت.
اینجانب همچنان مشتاقانه منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و یا انتقادات شما دوست و هموطن عزیز و گرامی هستم. نظرات خود را می توانید از طریق دفتر هفته نامه و یا مستقیما از طریق تلفن، ایمیل، و یا وبسایت دفتر حقوقی و مهاجرتی با اینجانب در میان بگذارید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا