سبک زندگی

آشنایی و شروع رابطه در نوجوانی و جوانی

آشنایی و شروع رابطه در نوجوانی و جوانی

در سنین نوجوانی و جوانی دختران و پسران نسبت به هم توجه بیشتری نشان می دهند و بیشتر به هم کشش پیدا می کنند.
تجربه های اولیه ی آشنایی را فرض کنید، دختری، پسری را می بیند و نسبت به او و ظاهر او احساس پیدا می کند و متصور می شود که او همان یاری است که سالها به دنبالش بوده و با او دوست شده و ارتباط برقرار می کند .
پس از مدتی آشنایی و ارتباط آنها از نزدیک بیشتر با اخلاق یکدیگر آشنا می شوند و آرام آرام یکدیگر را بیشتر می شناسند. نقاط قوت و ضعف هر دو بیشتر مشخص خواهد شد … (اصولا هدف از دوران آشنایی و دوستی همین هست.)
پس از گذشت مدتی هر دو متوجه می شوند که آیا دیگری همان دختر یا پسری است که در نظر داشته اند و آیا از لحاظ شخصیتی، اخلاقی ، اقتصادی، اجتماعی و … با هم سازگاری دارند یا خیر؟
و اینجاست که تصمیم می گیرند با همدیگر ادامه دهند و یا قطع رابطه کنند.
تا اینجای این سناریو کاملا نرمال و طبیعی است و قرار نیست که آنها از همان دختر یا پسری که در ابتدا خوششان آمد تا ابد با او باشند وکاربرد دوران دوستی یا دوران آشنایی به همین منظور بوده است.
اما اگر یکی متوجه مسائلی شود و دریابد که با یکدیگر سازگار نیستند و در پی قطع رابطه برآیند اما دیگری اصرار شدید برای ادامه رابطه داشته باشد و یا در طی قطع رابطه دچار بحران شود اینجاست که نیاز به کمک توسط مشاور احساس می شود .
بهتر است توجه داشته باشیم از همان ابتدا برنامه دوستی و آشنایی برای شناخت بیشتر و بهتر یکدیگر در نظر گرفته شده و از همان ابتدا قرار نبوده که آنها تا ابد در کنار همدیگر باشند.
توجه داشته باشید که پس از مدتی بالاخره یار مناسب خود را خواهید یافت و عشق را در آغوش خواهید گرفت.
مهم این است که هر دو این پروسه دوستی و ترک یکدیگر را در اویل دوستی طبیعی دانسته و سعی کنید کمترین آسیب را به یکدیگر بزنید، به حقوق هم احترام بگذارید و با حفظ اصول انسانی بدون آسیب رسانی به یکدیگر ، همدیگر را به خدای مهربان بسپارید و خود به دنبال پیدا کردن
یارتان باشید…

کتایون خطیر

کتایون خطیر
مشاور خانواده وجامعه شناس

تلفن : ۳۸۰۹-۳۹۱-۶۴۷

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا