سبک زندگی

آیا تحصیل در دبیرستانهای کانادا بهتر از ایران است؟

آیا تحصیل در دبیرستانهای کانادا بهتر از ایران است؟

این سوالیست که خیلی از اولیا قبل از اقدام برای اعزام فرزندانشان درنظر دارند. جواب این سوال شاید بهتر است اینگونه داده شود:

سیستم آموزشی کانادا از حیث آموزش، با سیستم ایران تفاوتهای زیادی دارد. تحصیل یک بخش است و یادگیری روشهای جواب دهی بخش دیگری از این سیستم آموزشی میباشد.

برای مثال در سیستم آموزشی کانادا، به روشهای حل مسائل ریاضی نمرات خوبی داده می شود که آن نیز با روشهای ایران متفاوت است.

جواب صحیح در پایان مسئله صرفا به دریافت نمره خوب منجر نمیشود. لذا دانش آموزان باید این روشهای آموزشی متفاوت را یاد بگیرند و با این سیستم همگام شوند.

در کنار یادگیری این سیستم آموزشی می بایست زبان خود را به گونه ای قوی کنند که بتوانند کلیه سوالها را بدون مشکل پاسخ و تشریح کنند.

و در آخر برای پروژه های درسی باید بتوانند خود را به روزرسانی کرده و در کلاس presentation انجام دهند که این امر نیازمند یک اعتماد به نفس خوب می باشد.

روشهای حل مسائل و توضیحات آن، تشریح دروس به زبان انگلیسی و انجام پروژه های درسی در کلاس در کنار سایر دانش آموزان نشان از آن میدهد که می بایست قبل از اقدام به اعزام، فرزندانتان از آن مطلع و به آن مسلط باشند.

آیا فرزند شما آمادگی همگام شدن با چنین تغییراتی می باشد؟

چنانچه فرزندان شما و پدر و مادرهای عزیز، می توانند تمامی مسائل بالا را که به ظاهر ممکن است خیلی سخت هم نباشد، اما در عمل فشارهای تحصیلی و روحی زیادی را در بر خواهد داشت؛ قبول کرده و تلاش کنند تا با موفقیت بگذرانند،

میتوان گفت که کشور کانادا یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می باشد که شما میتوانید انتخاب کنید.

زیرا دبیرستانهای این کشور از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بسیار خوبی به لحاظ استانداردهای درسی آموزشی در دنیا قرار دارند. لذا فرزندان شما در صورت تمایل به ادامه تحصیل در کشور دیگری در مقطع دانشگاه میتوانند در موسسات

آموزشی معتبر دیگری در دنیا تحصیل کنند.

میتوان گفت اعتبار دیپلم کانادا که یک کشور انگلیسی زبان می باشد برای افرادی که میخواهند تحصیلات بالاتری داشته باشند نسبت به دیپلم ایران بیشتر است.

در کنار تمامی موارد ذکر شده بالا، لازم به توضیح است زمان اعزام فرزندان خود در کنار وفق دادن دانش آموزان به شرایط متفاوت درسی آنها می بایست خود را با محیط جدید زندگی،

مردمان متفاوت از ملیتهای مختلف، قوانین کاملا جدید در یک کشور جهان اول، سبک زندگی و البته بعضا تنهایی (چنانچه تنها ورود کنند و یا کسی را در این کشور نداشته باشند)

و متاسفانه آگاهی از استفاده کنندگاه مواد مخدر زیاد و مشکلات قانونی آن، سازگار کنند.

سازگاری با تمامی موارد بالا اگر همراه با ساپورتهای روحی برای فرزندانتان نباشد راه را برای این عزیزان مشکل خواهد کرد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی با ما تماس بگیرید.

 

* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک

* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک
۹۰۵-۵۹۷-۳۱۷۱

۶۴۷-۷۷۳-۳۱۰۷

www.DarykTech.com

 

 

 

 

 

Selon
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا