مسکن و اقتصاد

آیا خرید خانه در محدوده مدارس با رنکینگ بالا ارزشمند است؟

آیا خرید خانه در محدوده مدارس با رنکینگ بالا ارزشمند است؟

دوستان گرامی، شما دوستان این سؤال را با من مطرح کرده اید که آیا خانه هایی که در محدوده مدارس با رنکینگ بالا هستند ارزش بیشتری دارند؟

دوستان، یکی از دغدغه های شما خصوصا در سالهای اول مهاجرت به کانادا انتخاب محلی برای زندگی بصورت اجاره یا خرید می باشد.
فاکتورهای زیادی در انتخاب یک لوکیشن مناسب بایستی مورد توجه قرار گیرند که یکی از آنها توجه به مدرسه ای است که برای خانه مورد نظر شما مشخص شده است.

اینجا در کانادا برای هر خانه، آپارتمان و در برخی مواقع برای هر واحد آپارتمان یک مدرسه مشخص وجود دارد و امکان ثبت نام در مدارس دیگر حتی اگر از نظر مسافتی نزدیکتر باشند وجود ندارد.

من بارها در مسیر کاری ام دیده ام که برخی از خانواده ها به دلیل اولویت داشتن وضعیت تحصیلی فرزندانشان ابتدا مدرسه را انتخاب می کنند و بعد بر اساس آن فقط خانه هایی که در محدوده آن مدرسه خاص وجود دارد را بررسی نموده و خریدشان را انجام می دهند.

حتی گاهی نیز مجبور می شوند خانه ای کوچکتر و یا قدیمی تر را انتخاب کنند.

با افتخار بیان می کنم که این فاکتور برای بسیاری از ما ایرانیان در انتخاب لوکیشن خانه مد نظر است.
اگر از دیدگاه سرمایه گذاری بخواهیم به این فاکتور نگاه کنیم خرید ملک در نزدیکی یک مدرسه خوب نیز می تواند از فاکتورهایی باشد که درافزایش بازده این سرمایه گذاری موثر باشد.

شاید در نظر اول این نکته به اندازه دیگر فاکتورهای انتخاب لوکیشن جدی به نظر نرسد ولی در حقیقت ونیز در عمل اهمیت این نکته دیده می شود.

زمانی که خانه و یا آپارتمانی درمحدوده مدارس خوب قرار دارد این فاکتور در هنگام فروش مزیت محسوب شده و در ارزش گذاری آن خانه و خصوصا درسرعت فروش آن می تواند تاثیرگذار باشد چرا که تقاضا برای اینگونه خانه ها بیشتر می باشد.

علاوه بر ارزش افزوده در زمان فروش این خانه ها، نقدینگی بدست آمده از اجاره دادن این خانه ها و سرعت اجاره رفتن آنها نیز بیشتر می باشد چراکه در بازار اجاره مسکن این فاکتور ارزش محسوب می شود.
در نهایت می توانید قبل از شروع به جستجوی خانه تان این فاکتور مهم را نیز در نظر بگیرید.

با مراجعه به وب سایتهای TDSB (برای شهر تورنتو) ، YRDSB (برای منطقه یورک) و همچنین وب سایت Fraser Institute (برای رنکینگ و مقایسه مدارس) می توانید اطلاعات مناسبی بدست آورید.

ما مشاوران حرفه ای املاک نیز می توانیم شما را در این کار همراهی کنیم.
البته به یاد داشته باشید همیشه مدارس با رنک بالای تحصیلی نشانگر رنک بالای اخلاقی آن نبوده و مشاهده عینی هم باید صورت پذیرد.
دوستان گرامی، پاسخگوی شما برای انتخاب مناسبترین لوکیشن و مناسبترین بیلدینگ درشهر تورنتو و منطقه یورک می باشم.
می توانید با تلفن ذیل تماس گرفته ویا ایمیل ارسال بفرمایید.
در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهم بود. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد شد.

فلورا فاطمی
فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو
Sales Rep., Eng. MSc.
Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا