کانادا

آیا از کمبود میل جنسی پس از زایمان رنج می‌برید؟

آیا از کمبود میل جنسی پس از زایمان رنج می‌برید؟

احساس کمبود میل جنسی پس از تولد نوزاد معمول است.

مادران جدید اغلب به من می گویند که از زمان تولد نوزادشان، علاقه‌ای به رابطه جنسی نداشته اند. اغلب نگرانند که چه اتفاقی برای آنها افتاده است و این یک مشکل بسیار رایج است.
پس از تولد اولین کودک بدن شما تغییرات بسیاری کرده است و این تغییرات بر میل جنسی شما تاثیر می گذارداثرات استرس و نگرانی مادر شدن نباید نادیده گرفته شود.
شما احتمالا کمبود خواب خواهید داشت، احتمالا احساس افسردگی پس از زایمان که ناشی از نوسانات هورمونی می‌باشد را تجربه خواهید کرد و با یک تصویر بدن بسیار متفاوت از قبل از بارداری خود مواجه خواهید شد. شما باید با خودتان صبور باشید و بدانید که این یک مشکل موقتی است.

جسم شما بر اثر زایمان و بیدار ماندن برای مراقبت از نوزاد شدیدا خسته است و نیاز به استراحت دارد. نوزاد هم از لحاظ فیزیکی‌ هم احساسی‌ شدیدا نیاز به توجه مادر دارد و زمانی‌ که ‌ نوزاد خوابیده مادر نیاز به استراحت دارد و رابطه جنسی‌ در اولویت قرار نمی گیرد.
تغییرات عمده هورمونی در حال انجام است که می تواند شما را از تعادل احساسی‌ خارج کند. همچنین ممکن است نگران باشید که مقاربت دردناک خواهد بود و برای بسیاری از زنان اولین برخورد جنسی پس از زایمان ناراحت کننده است.
بدن شما هنوز پس از زایمان بهبود نیافته و ممکن است به اندازه معمول جذاب نباشد. این احساسات می تواند روی میل جنسی‌ شما تاثیر منفی‌ بگذارد . همچنین ترس از بارداری دوباره میل جنسی‌ را در شما کم می‌کند.
تغذیه کودک با شیر مادر می تواند نقش مهمی در علاقه جنسی داشته باشد. استروژن هورمون مهمی است که با تغذیه با شیر مادر کاهش می یابد و این می تواند بر بافت‌های واژن تاثیر گذارد.
شایع‌ترین عوارض جانبی واژینال کاهش استروژن عبارتند از خشکی و «سوزش و درد» در طول مقاربت است. اگر این مشکلات تاثیر منفی بر خلق و خوی شما بگذارد قابل درک است.
هنگامی که شما روابط جنسی دارید مهم است که از روان کننده‌ها
Lubricants برای کمک به محافظت از بافت‌ها و به حداقل رساندن ناراحتی خشکی واژن استفاده کنید.

شریک زندگی شما باید صبور باشد و وضعیت شما را به خوبی درک کند. خبر خوب این است که این کاهش میل جنسی موقتی و قابل درمان است اگر چنانچه پس از چند ماه میل جنسی‌ شما بهبود نیافت برای روان درمانی و سکس تراپی لطفا با کلینیک ما تماس حاصل نمایید.

GREEN MIND CLINIC
Psychotherapy & Mental Health Services
Tell: (416)854-1779
Leila@greenmindclinic.com
www.greenmindclinic.com

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا