کانادا

اجاره بهای مسکن در بیشتر شهرهای کانادا برای اقشار کم درآمد بسیار سنگین است

اجاره بهای مسکن در بیشتر شهرهای کانادا برای اقشار کم درآمد بسیار سنگین است

یک مطالعه جدید در بازار مسکن کانادا نشان می دهد افرادی که درآمدهای اندک دارند، برای اجاره مسکن در مناطق انگشت شماری می توانند اقدام کنند.

این گزارش که هفته گذشته توسط مرکز کانادایی سیاست های جایگزین منتشر شده است می گوید: یک فرد با درآمد حداقلی فقط می تواند در ۹ درصد از مناطق سراسر کشور یک آپارتمان ۱ خوابه تهیه کند و برای اجاره یک آپارتمان ۲ خوابه شانس او سه درصد کاهش پیدا می‌کند.

در همین راستا دولت فدرال با اجرای طرح هایی مانند استراتژی ملی مسکن و ساخت خانه های اجاره ای بیشتر امیدوار است بتواند از قشر کم در آمد حمایت کند.

در عین حال با استانهای مختلف نیز در رابطه با ایجاد واحدهای اجاره ای ارزان قیمت با متوسط سالانه ۲۵۰۰ دلار اجاره بها صحبت شده است.

بنابر این گزارش تقریبا ۴.۷ میلیون نفر در کانادا اجاره نشین هستند که اغلب از قشر کم درآمد ، جوانان و یا تازه واردین به کانادا هستند. همچنین این مطالعه نشان می دهد کانادا سالانه به ۱۵ هزار و ۴۰۰ واحد اجاره ای جدید نیاز دارد.

در حالی که در یک دهه گذشته اقدامات کمی در رابطه با توسعه مسکن اجاره ای صورت گرفته و بیشتر سرمایه گذاری ها به سمت اجاره خانه های لوکس رفته است، دولت لیبرال امیدوار است با سرمایه گذاری میلیاردی دولتی برای مسکن اجاره ای بیش از ۱۰ هزار واحد اجاره ای جدید ایجاد کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا