کانادا

اطلاعات جامع درخصوص تحصیل در سیستم آموزش و پرورش کانادا

اطلاعات جامع درخصوص تحصیل در سیستم آموزش و پرورش کانادا

بخش اول – دبیرستان (ارزیابی زبان و ریاضی)

رویارویی با مقوله مهاجرت به کشوری جهان اول مشکلات خودش را به دنبال دارد علی الخصوص اگر شما فرزندان محصلی نیز به همراه داشته باشید که نیازمند استفاده از سیستم آموزشی کانادا باشند.
یکی از بخشهای مهم آموزش در کانادا نحوه و متد تدریس است.
بخش دیگر اندازه تکالیف منزل و انجام تمارین می باشد و بخش آخر نحوه برگزاری امتحانات و نمره دهی به بچه ها است.
از یک طرف همه این مطالب مهم بوده و از طرف دیگر اینکه چگونه بچه ها با این سیستم آشنا می شوند و خانواده ها چگونه این سیستم را می پذیرند اهمیت دارد.
بچه هایی که تازه از یک کشور غیرزبان انگلیسی وارد کانادا می شوند در همان ابتدا یک تست ارزیابی زبان و ریاضی را باید بدهند و آنانی که دانش زبان انگلیسی بهتری دارند، در سال مناسب درسی قرار می گیرند و واحدهای بهتری را میتوانند انتخاب کنند.
نکته ظریف در اینجاست که کمبود دانش زبان میتواند دانش آموزان را از ١ تا چند سال از سال تحصیلی خود عقب بیاندازد.
معظل درسی بعدی بخش ریاضی این دانش آموزان می باشد. ممکن است بچه ها از بهترین اساتید در ایران ریاضی را آموخته باشند اما چون متد رسیدن به جواب ها متفاوت از متدهای ایران است لذا جواب ها صحیح اما راه حل ها اشتباه هستند. این امر به مرور زمان باعث بروز مشکلاتی فکری زیادی برای دانش آموزان میشود چرا که احساس ضعف و اشتباه بودن در درسی که همیشه نمرات خوبی از آن گرفته میشده بسیار آزار دهنده است.
این سوال همیشه مطرح است که اگر برای مثال فرزند ما بخواهد رشته مهندسی در دانشگاه را بخواند چگونه می تواند دیپلم رشته ریاضی و فیزیک را بگیرد؟
نکته قابل توجه اینجاست که در سیستم آموزشی کانادا رشته هایی چون ریاضی، تجربی و انسانی جداگانه وجود ندارند.
دانش آموزان در سال های ٩ و ١٠ کلیه دروس پایه را برداشته و وقتی وارد سال ١١ و یا ١٢ می شوند نسبت به رشته انتخابی خود یا تمایل به رشته ای می توانند دروس مرتبط با ریاضی، علوم و یا انسانی را بیشتر انتخاب کرده و خود را برای دانشگاه آماده کنند.
برای اطلاعات بیشتر درخصوص نحوه انتخاب دروس در مدارس، انتخاب رشته دانشگاهی، برنامه ریزی تحصیلی بهتر و … با ما تماس بگیرید.
* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک
۹۰۵-۵۹۷-۳۱۷۱ / ۶۴۷-۷۷۳-۳۱۰۷ / www.DarykTech.com

دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا