کانادا

اطلاعیه مهم آژانس امور مالیاتی کانادا / گزارش فروش واحد مسکونی اقامتی شخصی

اطلاعیه مهم آژانس امور مالیاتی کانادا / گزارش فروش واحد مسکونی اقامتی شخصی

دانستنی های مالیات بر درآمد /حسابداری و خدمات مالیاتی سینا / ۶۴۷.۷۸۴.۶۶۴۶ / ۶۴۷.۳۸۸.۰۱۳۸

ما «حسابداری و خدمات مالیاتی سینا» وظیفه خود می دانیم تا توجه عزیزان را به اطلاعیه مهم آژانس امور مالیاتی کانادا جلب نمائیم.

آژانس امورمالیاتی با صدور رویه جدید در سوم اکتبر ۲۰۱۶ تغییرات مهمی را در نحوه ارسال اطلاعات مربوط به فروش واحد مسکونی شخصی برای افرادی که از اول ژانویه ۲۰۱۶ اقدام به فروش واحد مسکونی اقامتی خود کرده اند اعلام نمود .

تا قبل از این تاریخ فروش واحد مسکونی به عنوان محل اقامت شخصی در صورت رعایت الزامات عرفی و قانونی به عنوان استفاده شخصی واجد معافیت مالیات بر درآمد ناشی از فروش تلقی گردیده و در نتیجه با فرض واجد شرایط بودن برای استفاده از معافیت مربوط دیگر نیازی به درج آن در اظهارنامه مالیاتی شخصی نبود .

معافیت مالیاتی درآمد از فروش واحد مسکونی شخصی به عنوان اقامت گاه اصلی همچنان معتبر می باشد.
برای اظهارنامه مالیاتی سال ۲۰۱۷ و سالهای بعد که معمولا تا پایان آوریل سال آتی مهلت قانونی (برای خود اشتغالی تا ۱۵ ژوئن آتی) دارد .

مودیان باید در فرم مربوط اطلاعات مربوط به فروش واحد مسکونی محل اقامت خود را درج نمایند .

این اطلاعات شامل تاریخ خرید، مبلغ فروش، آدرس و شرح واحد فروش رفته می باشد.
توجه عزیزان را به این نکته جلب می کنیم که عدم درج گزارش فوق عواقب سنگین مالیاتی در پی خواهد داشت حتی اگر ناخواسته و ناشی از اهمال و فراموشی اتفاق افتاده باشد.
سازمان مالیاتی در صورت عدم درج اطلاعات فوق مودی را از معافیت مالیاتی فوق محروم خواهد کرد و دراین وضعیت معادل ۵۰ درصد سود خالص (تفاوت قیمت فروش و قیمت تمام شده واحد مسکونی) مشمول اخذ مالیات خواهد شد .
سازمان مالیاتی برای اصلاح اشتباه و فراموشی در ارسال گزارش فوق راه حل ارسال گزارش تکمیلی را پیش بینی کرده است ولی مودی باید جریمه تاخیر در ارسال فرم را به انتخاب کمترین مبلغ از دو گزینه زیر را بپردازد :

۱-حداکثر ۸,۰۰۰ دلار
۲-به ازای هر ماه تاخیر در ارسال فرم ۱۰۰ دلار

اطلاعات تکمیلی در یادداشت های آتی به اطلاع عزیزان خواهد رسید .

خدمات حسابداری سینا افتخار دارد که با اتکا به تجربه دانش و تخصص کادر ورزیده خود مشاوره – اجرا و نظارت بر امور حسابداری دفترداری و مالیاتی مورد نیاز شما را به عهده بگیرد تا شما با برخورداری از تمام امتیازات و معافیت های مالیاتی با خاطری آسوده فقط به توسعه و گسترش حرفه / شرکت خود بیاندیشید.
لطفا سوالات خود را به آدرس info@SinaAccounting.com ارسال فرمائید ویا با تلفن۴۱۶-۲۲۳-۷۷۲۳ تماس بگیرید.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا