کانادا

افزایش ۵درصدی قیمت مسکن در ماه آگوست

افزایش 5درصدی قیمت مسکن در ماه آگوست
افزایش ۵درصدی قیمت مسکن در ماه آگوست

بنابر گزارش اخیر انجمن املاک و مستغلات کانادا ، قیمت مسکن در سراسر کانادا در ماه آگوست امسال ۵درصد افزایش داشته است.

به گزارش «تهرانتو» به نقل از «سی تی وی نیوز» میزان فروش خانه در سراسر کانادا به واسطه کاهش نرخ وام ها و ساختارهای اقتصادی کشور در ماه آگوست امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۵درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش در ماه آگوست امسال ۴۸۲ هزار واحد مسکن در سطح کانادا به فروش رفته که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ در این مقطع زمانی ۵ درصد افزایش داشته است.

این انجمن با اشاره به تقویت ساختارهای اقتصادی در خارج از مناطق دشتی و «نیوفاندلند» و «لابرادو» اظهار داشت: موضوع مهم تر برای خریداران خانه و بازار مسکن این است که نرخ وامهای بلند مدت کاهش یافته است از جمله کاهش نرخ بهره ۵ ساله معیار بانک مرکزی کانادا که بانک ها در اختیار واجدین شرایط قرار می‌دهند. بنابر مقیاس های ماهانه نیز فروش خانه برای ششمین ماه پیاپی در آگوست امسال در مقایسه با ماه قبل از آن ۱.۴ درصد افزایش داشته است .

آمار فروش منطقه‌ای نیز بیانگر افزایش فروش در بیش از نیمی از مناطق بوده و در صدر آنها «وینیپگ» قرار داشته و وضعیت فروش در « فریزر ولی» در بریتیش کلمبیا نیز بهبود یافته است. بنابر این گزارش متوسط قیمت خانه در ماه آگوست بطور متوسط ۴۹۳.۵۰۰ دلار بوده که تقریبا ۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

همچنین قیمت مسکن در سطح ملی به استثنای GTA و ونکوور بزرگ حدودا ۳۹۳ هزار دلار بوده که در مقایسه سالانه ( با سال گذشته ) ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

عملکرد دولت در بازار مسکن: سال ۲۰۱۸ سخت شدن شرایط وام ها بخصوص در اوایل سال منجر به تضعیف بازار مسکن و رکود این صنعت شد.

امسال در اقدام متفاوت یعنی سیر نزولی نرخ بهره وامها موجب رونق دوباره بازار مسکن شد.

همین امر موجب شد در ماه آگوست امسال بیشتر بازارهای بزرگ مسکن از جمله مناطق پایین دست بریتیش کلمبیا، کلگری ، وینیپگ ، GTA ، اتاوا و مونترال شاهد افزایش فروش مسکن باشند.

«رابرت کاویچ» اقتصاددان ارشد بازارهای سرمایه در این رابطه گفت: کاهش نرخ وام ثابت ۵ ساله کشور از اواخر سال ۲۰۱۸ موجب ایجاد بازار کار برای جمع کثیری از مردم بیشتر مناطق کشور شد. وی با انتشار یادداشتی در این رابطه اظهار داشت: با این وجود هنوز باید بازارهای بزرگ مسکن تحت نظر باشند و نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا