مسکن و اقتصاد

اهمیت تحقیق راجع به سازندگان پروژه‌های پیش فروش

اهمیت تحقیق راجع به سازندگان پروژه‌های پیش فروش

با توجه به تعداد زیاد پروژه‌های ساخت و ساز و کمپین‌های فروش این پروژه ها، تحقیق و آشنایی با زیر و بم آنها برای شما چه به عنوان سرمایه گذار و چه به عنوان استفاده کننده نهایی‌ امری مهم و اجتناب ناپذیر است ولی‌ از کجا باید شروع کرد!

با اینکه محل، زیبایی، امکانات و قیمت نقشی‌ اساسی‌ در تصمیم نهایی‌ شما خواهند داشت ولی‌ پیشنهاد من شروع با تحقیق و شناخت سازنده پروژه است تا با موفقیت‌ها و تجارب آنها آشنا شوید و از خوش نامی آنها اطمینان حاصل کنید و با کمی‌ دقت بیشتر از شرایطی که این سازنده در روند خرید شما ایجاد می‌کند اطلاعاتی‌ کسب کنید.

برای دریافت این اطلاعات می‌‌توانید از نکات زیر بهره ببرید.

۱- از فروشندگان پروژه راجع به دفعات افزایش قیمت از زمان شروع فروش پروژه تا به حال سوال کنید. به یاد داشته باشید که سازندگان پس از فروش درصدی از پروژه دست به بالا بردن قیمت‌ها می‌‌زنند.

۲- راجع به بندهایی از قرارداد که شما را در اجاره، فروش و یا تبلیغ واحدتان قبل از نهایی‌ شدن قرارداد محدود می‌‌کنند بپرسید و به یاد داشته باشید که داشتن حق ‌واگذاری شرایط منعطف تری را برای شما مهیا می‌‌کند.

۳- از خرید واحد در روزهای نهایی‌ کمپین فروش تا حد امکان خودداری کنید چرا که احتمالا باید بالاترین قیمت را در آن زمان بپردازید.

۴- راجع به جنس و نام تجاری لوازم الکتریکی، کابینت‌ها و مصالح استفاده شده در واحدها بپرسیدچرا که در شکل نهایی‌ واحدتان بسیار تأثیرگذار هستند.

۵- فراموش نکنید که راجع به هزینه‌های توسعه سوال بپرسید. این هزینه ایست که زمان نهایی‌ شدن قرارداد باید بپردازید و توسعه دهندگان و سازندگان خوب عموما یک حد نهایتی را برای این هزینه‌ها در نظر می‌‌گیرند و نداشتن این حد نهایت می‌‌تواند خطر تحمیل هزینه اضافی در روز نهایی‌ را برای شما به همراه داشته باشد.

 

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده /

فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه /

مشاور امور املاک و سرمایه گذاری/

۶۴۷.۵۲۷.۴۷۷۷

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا