مسکن و اقتصاد

اول خرید یا اول فروش … بهتر است اول خانه خود را بفروشیم یا اول خانه بخریم؟!

یکی از سؤالاتی که شما دوستان همواره از من دارید این است که ما به دنبال ارتقاء به یک خانه بزرگتر هستیم، اما نمی دانیم که آیا ما باید اول خانه مان را بفروشیم یا اول بخریم. در این مقاله سعی دارم به این موضوع بپردازم.

دوستان گرامی، این موضوع به سه نکته برمی گردد. به میزان موجودی خانه های در بازار که با خانه مورد نظر شما هماهنگ هم باشند. انگیزه های شخصی شما و همچنین میزان ریسک پذیری که دارید. مطابق با این فاکتورها، می توانید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

برای هر دو روش مزایا و معایبی وجود دارد که ما مشاوران حرفه ای و با تجربه می توانیم شما رو در انتخاب روش مناسب با شرایط بازار همراهی کنیم و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری در اختیار شما بگذاریم.

اول خرید ؟

وقتی که شما ابتدا خانه می خرید فرصت کافی دارید تا بدون استرس بازار را بررسی کنید. در هنگام ارائه آفر و پیشنهاد دهی قیمت، اجباری به ورود به شرایط مولتی آفر ندارید و تحت تاثیر تصمیم گیری احساسی هم نیستید.

از سویی دیگر اگر ابتدا خانه بخرید، امکان این وجود دارد که روز کلوزینگ فروش خانه تان با روز کلوزینگ خرید خانه جدید شما یکسان نشود.
در ضمن، شما همزمان مالک دو خانه خواهید شد و وام و هزینه های مالکیت را بایستی برای هر دو خانه پرداخت کنید.

اول فروش ؟

وقتی که شما ابتدا خانه خود را می فروشید می توانید مطمئن شوید که چه میزان پول از فروش خانه بدست می آورید و می توانید متناسب با آن خرید کنید.
اما از جهت دیگر اگر خانه شما به فروش برود شما مجبورید با استرس و عجله به دنبال خرید خانه تا قبل از تحویل خانه به مالک جدید باشید و یا گزینه اجاره کوتاه مدت و دردسرهای آن را متحمل شوید.

اما دوستان، ایمن ترین راه چیست؟

ابتدا ما به عنوان مشاور املاک شما، بایستی شرایط بازار خرید و فروش خانه را در لوکیشن هایی که مد نظر شماست بررسی کنیم و اطلاعات مفید و لازم را برای شما فراهم کنیم.
متناسب با آن شرایط ، در آفر پیشنهادی شما (به عنوان خریدار) شرط فروش خانه تان را قرار می دهیم. تاریخ قرارداد نهایی را بین ۶۰ تا ۹۰ روز قرار داده تا فرصت لازم برای فروش خانه شما وجود داشته باشد.

دوستان گرامی، اگر تصمیم به ارتقاء خانه خود دارید با من تماس بگیرید تا تجاربم را در اختیار شما قرار دهم.

Flora Fatemi

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا