ایرانکانادا

ایران می گوید ناخواسته هواپیمای اوکراینی را مورد هدف قرار داده است

مسافرین هواپیمای اوکراینی
مسافرین هواپیمای اوکراینی

ایران شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور «ناخواسته» به یک فروند هواپیمای مسافربری اوکراینی شلیک کرده و همه ۱۷۶ سرنشین آن را کشته است.

این بیانیه صبح شنبه از سوی ایران منتشر شده و “خطای انسانی” را برای این ضایعه دردناک مقصر دانسته است.

این در حالی است که مقام های ایرانی طی دو روز گذشته بارها اخبار و ادعای مقام های کشورهای غربی درباره شواهد مرتبط با هدف قرار گرفتن این هواپیما را قویا تکذیب و آن را غیر ممکن خوانده بودند.

در بیانیه ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران آمده است: در ساعات پس از انجام عملیات موشکی، پرواز های جنگی نیروهای تروریست آمریکایی در پیرامون کشور افزایش یافته و برخی اخبار نیز از مشاهده اهداف هوایی به سمت مراکز راهبردی در کشور به واحدهای دفاعی واصل و اهداف متعددی در برخی صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسیت بیشتر در مجموعه‌های پدافند هوایی گردیده است. در چنین شرایط حساس و بحرانی، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوایی اوکراین از فرودگاه امام خمینی حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزدیک شونده به یک مرکز حساس نظامی سپاه و در ارتفاع و شکل پروازی یک هدف متخاصم قرار می‌گیرد که در این شرایط بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی میگردد.

ویدئوی منتسب به لحظه برخورد یک شیی به هواپیمای اوکراینی
ویدئوی منتسب به لحظه برخورد یک شیی به هواپیمای اوکراینی

ویدیوی لحظه برخورد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا