کانادا

به دلیل خطرات ناشی از کووید۱۹، ورزشکاران کانادایی عازم بازی های توکیو ۲۰۲۰ نمی شوند

PHD
PHD

 

به دلیل خطرات ناشی از کووید19، ورزشکاران کانادایی عازم بازی های توکیو 2020 نمی شوند
به دلیل خطرات ناشی از کووید۱۹، ورزشکاران کانادایی عازم بازی های توکیو ۲۰۲۰ نمی شوند

 

کمیته المپیک (COC) و پارا المپیک (CPC) کانادا اعلام کرد بدلیل خطرات ناشی از همه گیری کووید۱۹ ورزشکاران را ۲۴ جولای به بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام نمی کند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی بی سی، کمیسیون سازمان ورزش ملی و دولت کانادا، کمیته المپیک و پارا المپیک کانادا گفت که اعزام نکردن ورزشکاران به توکیو تصمیم مشکلی بود که توسط تیم بازیهای المپیک و پارا المپیک در تابستان ۲۰۲۰ گرفته شد.

این دو کمیته با استناد به لزوم تامین ایمنی ورزشکاران و عموم مردم در زمان همه گیر شدن کووید۱۹، از کمیته بین المللی المپیک درخواست کرد این بازیها یکسال به تعویق بیافتند.

این کمیته روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای بر خطرات ناشی از همه گیر شدن کووید۱۹ برای ورزشکاران و خانواده ها تاکید و اظهار داشت: این موضوع فقط شامل حال ورزشکاران نیست بلکه مربوط به سلامت عموم مردم می شود.

بدنبال انصراف کانادا از اعزام ورزشکاران برای شرکت در بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو، «ایان چسترمن» رئیس کمیته ملی المپیک استرالیا نیز گفت: روشن است که امکان انجام المپیک توکیو در جولای نیست و از مسئولین برگزارکننده خواستار تعویض این رویداد بین المللی به سال ۲۰۲۱ شد.

 

به دلیل خطرات ناشی از کووید19، ورزشکاران کانادایی عازم بازی های توکیو 2020 نمی شوند
به دلیل خطرات ناشی از کووید۱۹، ورزشکاران کانادایی عازم بازی های توکیو ۲۰۲۰ نمی شوند

 

 

موافقت توکیو با تعویق بازیهای المپیک

 

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز با حضور در پارلمان این کشور با تاکید بر احتمال تعویق بازیهای المپیک بدلیل همه گیر شدن کروناویروس گفت: اگر برگزاری بازیها بطور کل دشوار باشد، تصمیم در رابطه با تعویق آنها اجتناب ناپذیر است.

وی به دلیل کارهای زیادی که باید در صورت تعویق بازیها انجام شود اظهار امیدواری کرد که کمیته بین المللی المپیک (IOC) در این رابطه تصمیم بگیرد.

 

کروناویروس مهمترین دغدغه کانادا

 

کمیته المپیک کانادا در بیانیه روز یکشنبه خود گفت: در حال حاضر ما در یک بحران بهداشت جهانی قرار داریم که بسیار از ورزش مهمتر است بنابراین کروناویروس باید مهمترین دغدغه ما باشد.

«سی اسمیت» رئیس کمیته ورزشکاران المپیکی کانادا افزود: این تصمیم سلامتی مردم و همچنین برترین تیمهای ورزشی کانادا را تضمین می کند.

او با اشاره به مشارکت ۱۴ نفر از نمایندگان المپیک در این تصمیم گیری تصریح کرد: این تصمیم نتیجه یک کار گروهی بود.

این مقام مسئول ادامه داد: در شرایط کنونی که مردم بیمار هستند و می میرند بلاتکلیفی در زندگی و ورزش بدترین چیز است.

 

خطرات ناشی از کووید۱۹ | ورزشکاران کانادایی |بازی های توکیو ۲۰۲۰ | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا