کانادا

بحران مسکن در شارلوت تاون

اگر شما ساکن شهرهای بزرگ کانادا مثل تورنتو ، اتاوا، مونترال و … هستید و فکر می کنید بحران مسکن در این شهرها بسیار بالاست سخت در اشتباهید چراکه در حال حاضر شارلوت تاون با دارا بودن تنها ۰.۲ درصد خانه خالی در بحرانی ترین وضعیت مسکن در کانادا قرار دارد.

این موضوع را حتی شهردار شارلوت تاون هم تایید کرده و گفته است که معضل مسکن در این شهر بسیار بحرانی شده است.

بنابر این گزارش در حال حاضر میزان خانه های خالی در تورنتو ۱.۱ درصد، اتاوا ۱.۶ درصد، کبک ۳.۳ درصد، مونترال ۱.۹ درصد، هالیفکس ۱.۶ درصد، ونکوور ۱.۰ درصد، کلگری، ۳.۹ درصد، ویکتوریا ۱.۲ درصد، رجینا ۷.۷ درصد، وینی پیگ ۲.۹ درصد و در ساسکاتون ۸.۳ درصد است در حالیکه در شارلوت تاون ۰.۲ درصد است و پایین ترین مقدار در کشور را شامل می شود. اجاره آپارتمان در شارلوت تاون ماهیانه بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ دلار است در حالیکه متوسط درآمد سالانه مردم در حدود ۴۲۰۰۰ دلار است.

براساس آخرین گزارش شرکت وام مسکن و انجمن املاک و مستغلات کانادا در بین ۳۷ شهر کانادا ، شارلوت تاون با ۰.۲ درصد خانه خالی کمترین ظرفیت را برای جویندگان مسکن دارد و دیگر شهرهای بزرگ کانادا از جمله تورنتو و ونکوور با یک درصد و یا بیش از یک درصد خانه خالی با معضل مسکن استیجاری مواجه هستند در حالیکه این رقم در سطح کانادا ۲.۴ درصد است.

همچنین بنابر سرشماری های کشوری، جمعیت شارلوت تاون طی سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ رشد قابل توجهی داشته و ۵.۸ درصد به جمعیت آن افزوده شده که در میان جوامع آتلانتیک کانادا سریع ترین رشد را داشته است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا