کانادا

تمام آنچه که باید از برنامه کمک مالی دولت در شرایط کرونایی بدانید

PHD
PHD

 

تمام آنچه که باید از برنامه کمک مالی دولت در شرایط کرونایی بدانید
تمام آنچه که باید از برنامه کمک مالی دولت در شرایط کرونایی بدانید

 

به گزارش تهرانتو به نقل از سی بی سی؛

دولت فدرال با تصویب پارلمان متعهد شده است که طی ۴ ماه به تمام کانادایی ها که کار و زندگی شان تحت تاثیر شیوع بیماری کووید۱۹ قرار گرفته ماهانه ۲۰۰۰ دلار پرداخت کند. اما چگونه؟

دولت فدرال بدنبال تصویب برنامه اعطای مزیت های دولت برای مشاغلی که بدلیل کرونا ضرر و زیان دیده اند، اعلام کرد که کانادایی هایی که فعالیت شغلی داشته اند می توانند ظرف چند هفته آینده منتظر پرداخت این مزایا باشند.

 

آماده شدن برنامه درخواستها در اوایل آوریل

 

پیش بینی می شود فرایند اجرایی شدن این برنامه تا اوایل آوریل زمان ببرد و پس از آن برای هر فرد ۱۰ روز طول می کشد تا مبلغ ۲۰۰۰ دلار ماهانه به مدت  ۴ ماه پرداخت شود.

با توجه به اینکه دولت با حجم بی سابقه ای از مطالبات بیمه بیکاری مواجه است در صدد است امور مالی خود را تنظیم کند.

برنامه جدید دولت فدرال بدنبال تایید نشدن دو برنامه مزایای مراقبتهای اضطراری (Emergency Care Benefit) و مزایای پشتیبانی اضطراری (Emergency Support Benefit) تنظیم شده است.

Canada Emergency Response Benefit (CERB) به کسانی تعلق می گیرد که به دلیل همه گیر شدن بیماری از کار معلق شده و دستمزد نمی گیرند و این حمایت مالی تا ۱۶ هفته برای آنها ادامه خواهد داشت.

بنابر بیانیه دولت برنامه ای «ساده تر و انعطاف پذیرتر» برای آن دسته از کانادایی ها که شغلشان را از دست داده، بیمار شده یا به دلیل تعطیلی مدارس ناچار شده اند در خانه قرنطینه شوند پیش بینی شده است.

چه کسانی واجد شرایط دریافت  CERB هستند؟

 

این کمک معیشتی شامل کارگران روزمزد، کارگران پیمانکار و افراد خود اشتغال که امکان دریافت بیمه بیکاری (EI)  ندارند می شود.

“جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد حدود یک میلیون نفر فقط در هفته گذشته برای دریافت بیمه EI فرم پر کرده اند.

وی که در زمان قرنطینه خود در Rideau Cottage سخن می گفت با اشاره به شرایط پیش آمده تاکید کرد که بسیاری از کانادایی ها بدلیل همه گیر و جهانی  شدن کووید۱۹ استرس دارند و نگران پرداخت صورت حساب هایشان هستند.

او ادامه داد: حقیقت تلخ این است که مردم بدلیل این بحران کارشان را از دست داده و نگران آینده هستند بنابراین من به شما می گویم بدانید که از وضعیت شما با خبر هستم و دولت تمام توان خود را برای رسیدگی به شما بکار خواهد گرفت.

چنانچه فردی که واجد شرایط دریافت کمکهای دولتی نباشد و این پول را دریافت کرده باشد بلافاصله باید آن را برگرداند.

میزان پرداخت از سوی دولت تعیین می شود. هیچ بهره ای به این پول تعلق نخواهد گرفت.

 

چگونه افراد باید درخواست کنند؟

 

پورتال آنلاین CERB از اول آوریل برای ثبت نام متقاضیان در دسترس خواهد بود و افراد می تواند تا ۱۰ روز پس از درخواست شان منتظر دریافت کمک های دولت باشند.

پرداختهای CERB از ۱۵ مارس تا ۳ اکتبر ۲۰۲۰ و هر ۴ هفته یکبار انجام پرداخت خواهد شد.

 

کسانی که مشمول دریافت بیمه EI می شوند چه باید کنند؟

 

آن دسته از کانادایی هایی که بیمه EI دریافت می کنند نیاز به پر کردن فرم  CERB ندارند و همچنان عوایدشان را از  CERB دریافت می کنند.

آن دسته از کانادایی هایی که قبلا فرم  CERB را پر کرده اند ولی هنوز درخواست شان ارزیابی نشده نیز لازم نیست مجددا فرم پر کنند.

آن دسته از کانادایی ها که پس از پایان دوره ۱۶ ماهه دریافت حمایتهای مالی دولت از محل CERB و EI همچنان بیکار هستند می توانند باز هم از این مزایا استفاده کنند.

 

کسب و کارها چه درخواستی از دولت دارند؟

 

دهها گروه از کسب و کارهای کانادا به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع کووید۱۹ و اخراج جمع کثیری از کارمندان خواستار حمایت و پشتیبانی دولت شدند.

بنابر بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه توسط ۶۰ سازمان و نمایندگی صنایع مختلف از جمله خطوط انرژی، آبجوسازی، حمل و نقل های هوایی، داروسازی، جنگلداری و …  منتشر شده است این صنایع از دولت خواستار رسیدگی به وضعیت آنها و کارگران شان در زمان شیوع کرونا شده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

کسب و کارهای کانادایی آماده و قادر به مبارزه با چالش ضد کووید۱۹ هستند. ما تلاش خواهیم کرد تا کانادایی ها بتوانند مایحتاج خانواده شان، خدمات ضروری، تجهیزات و امکانات لازم برای درمان و معالجه بیماران را تامین کنند.

برای پیروزی در این مبارزه ما به منابع انسانی و مالی نیاز داریم و باید بتوانیم تمام توجه خودمان را روی مبارزه با کروناویروس معطوف کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما دولت را ترغیب می کنیم تا با اجرای پشتیبانی های مالی مانند کشورهای دانمارک و انگلستان، مشکلات اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

برنامه کمک مالی دولت | شرایط کرونایی | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا