مسکن و اقتصاد

تاثیر اولین حس در بازدید خانه

تاثیر اولین حس در بازدید خانه

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده /

فوق لیسانس مهندسی‌ عمران و مدیریت پروژه /

مشاور امور املاک و سرمایه گذاری ۶۴۷.۵۲۷.۴۷۷۷

تاثیر اولین حس در بازدید خانه

وقتی صحبت از فروش املاک و مستغلات به میان می آید، قدرت خرید به طور شدیدی با حس خریداران ارتباط دارد و به دنبال آن فرایند تصمیم گیری منطقی انجام می پذیرد.
منظور از حس این است که آیا هنگامی که یک خریدار وارد خانه می شود، خانه او را می گیرد؟ آیا او قادر به درک زندگی خود در آنجا هست؟ آیا خانه باعث ارتباط عاطفی میشود؟ در واقع اگر دل خریداران برای خانه ای برود، منطق آنها پیرو دلشان خواهد بود.

برعکس، اگر اولین حس یک خریدار منفی باشد، جلب توجه مجدد آنها به خانه سخت است که به همین دلیل staging بسیار مهم است. بگذارید بگوییم یک خانه با معیار خریدار در کاغذ مطابقت دارد، اما آنها هنگامی که اولین بار خانه را دیدند، متوجه کمبودی می شوند (به عنوان مثال نامرتب بودن، مبلمان بسیار بزرگ برای فضا، خانه هایی که نیاز به تعمیرات کوچک دارند و غیره و غیره). این کمبود پرچم قرمز خریدار را بالا می آورد، حتی اگر بسیار کوچک باشد. این موارد اگرچه در نهایت ممکن است یک معامله را برهم نزنند، ولی می توانند به طور بالقوه مانعی برای پرداخت حداکثر قیمت توسط خریدار باشند.
دلیل این امر این است که این «کمبودها» در ناخودآگاه خریداران، پتانسیل وجود مشکلات دیگر در خانه را بوجود می آورند. خانه ای که نا مرتب است نشان می دهد که از آن مراقبت نشده است؛ مبلمان بزرگ پیامی را ارسال می کند که خانه کوچک است، کمدهای پر ‌و برهمریخته نشانه کمبود فضای انباری است ‌و … .
در حالی که این پیام های ناخودآگاه ممکن است در حقیقت اشتباه باشند ولی به هر حال تاثیر خود را گذاشته اند و تغییر این حس کاری بسیار دشوار است.
گاهی مشاورین املاک با در نظر گرفتن شرایط بسیار خوب یک خانه قیمتی بالاتر نسبت به منطقه برای آن برآورد می کنند چراکه حس خوب خانه این کشش را برای خریداران ایجاد می‌کند.
در واقع، staging یک خانه باعث می شود روند فروش به سرعت و به طور معمول سودآورتر باشد و طبق گزارشات، خانه های stage شده نصف خانه های stage نشده زمان برای فروش لازم دارند. عموم مشاورین خریدار بر این باورند که staging به خریداران کمک می کند تا ملک را به عنوان خانه آینده خود تجسم کنند. پس شاید بد نباشد که در زمان فروش خانه خود از مشاورهایی استفاده کنید که توانایی یاری رساندن به شما در این زمینه را نیز داشته باشند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا