کانادا

تامین مایحتاج زندگی مهم ترین دغدغه ۳۲ درصد از کانادایی ها

تامین مایحتاج زندگی مهم ترین دغدغه ۳۲ درصد از کانادایی ها

تامین مایحتاج زندگی مهم ترین دغدغه ۳۲ درصد از کانادایی ها

Pedro Antunes یک اقتصاددان ارشد در گفتگو یی رسانه ای گفت: اقتصاد کانادا در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ خیلی ضعیف شد اما خوشبختانه در سه ماهه نخست امسال به سطح متوسط رسید.

Antunes ، اقتصاد کانادا را طی سه – چهار سال گذشته در مجموع مثبت ارزیابی کرد و افزود: در طول سال‌های اخیر اقتصاد کشور نسبتا قوی بوده است.

Frances Donald اقتصاد دان ارشد و رئیس استراتژی اقتصاد کلان در Manulife نیز با اشاره به میزان قابل توجهی اشتغالزایی، افزایش دستمزدها و میزان نسبتا پایدار تولید ناخالص ملی گفت: داده های اقتصاد کلان کانادا حاکی از روندی آهسته اما قوی در کشور هستند.

وی وضعیت بسیاری از کشورها را در مقایسه با کانادا خیلی ضعیف خواند و افزود: با این وجود نظرسنجی جدید نشان داده است که مردم نگران وضعیت اقتصادی شان هستند و تامین مایحتاج زندگی برای ۳۲ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی مهم ترین دغدغه در دوره کنونی است.

بسیاری از خانواده ها همچنان در حال مبارزه برای تامین معاش خود هستند ، خانه مقرون به صرفه در تورنتو و ونکوور هنوز در شرایط بحرانی قرار دارد، قیمت بنزین به سختی پایین می‌ماند و هزینه نگهداری از کودکان برای خانواده ها خیلی بالاست.

بنا بر نظرسنجی صورت گرفته تنها یک دهم کانادایی ها دغدغه معاش و مسائل مالی ندارند و ۶۸ درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نمی دانند چطور دخل و خرجشان را با هم متوازن کنند.

۵۴ درصد کانادایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند نگرانند که پذیرش تعداد زیادی از مهاجران وضعیت کانادا را تغییر دهد اما اقتصاددانان معتقدند این تغییرات ضروری است و باید انجام شود.

در همین حال سی بی سی خبری را منتشر کرد که نشان می داد کانادا نیاز به مهاجر بیشتری دارد .

Antunes نیز در این رابطه گفت: شکی وجود ندارد که مهاجرت به تامین نیروی کار کشور کمک می کند. وقتی شما در قسمتهای مختلف کشور به سراغ کارفرمایان می روید متوجه می شوید که از پیدا کردن کارگر بومی ماهر و نیمه ماهر ناامید شده اند و مهاجرت می تواند بخش قابل توجهی از این خلا را پر کند.

تامین مایحتاج زندگی مهم ترین دغدغه 32 درصد از کانادایی ها
تامین مایحتاج زندگی مهم ترین دغدغه ۳۲ درصد از کانادایی ها

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا