سبک زندگی

اطلاعات جامع درخصوص تحصیل در سیستم آموزش و پرورش کانادا

زبان انگلیسی در دبیرستان و دانشگاه/کالج

آیا شرط زبان انگلیسی برای دانش آموزان دبیرستانی در بدو ورود وجود دارد؟ خوشبختانه خیر.

زبان انگلیسی در دبیرستان و دانشگاه/کالج

دانش آموزان نیاز به شرکت در آزمون زبان انگلیسی ندارند. اصولا یکی از دلایل تحصیل دانش آموزان در دبیرستان های کانادا زبان آموزی است. دانش آموزان در هر سطحی از زبان انگلیسی میتوانند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند اما بهتر است که قبل از ورود زبان خود را چه آکادمیک و چه جنرال تا حد امکان قوی کنند.

از لحاظ آکادمیک در بدو ورود دانش آموز می بایست در امتحان ارزیابی سطح دانش زبان شرکت کرده تا مشخص شود که دانش او نسبت به موقعیت تحصیلش چقدر می باشد. دانش زبان انگلیسی در دبیرستان پیش از ورود به دروس اصلی زبان در سالهای ۹ تا ۱۲ که ۴ درس اصلی زبان برای هر سال طراحی شده است، در قسمت ESL به ۵ گروه مجزا تقسیم میشود.

ESL A, ESL B, ESL C, ESL D, ESL E
که ضعیفترین A و قویترین آن E می باشد.

در این تعیین سطح که به دستور آموزش پرورش انجام میشود دانش زبان دانش آموز مورد آزمایش قرار میگیرد. برای مثال چنانچه دانش آموز در سال ۱۰ دبیرستان باشد اما سطح زبانی او از ESL C بالاتر نرود می بایست همان ESL را به همراه یک یا دو درس بسیار ساده برداشته تا بتواند در زبان انگیسی قوی شود. قطعا مدرسه و معلمین (نوع آموزش) به دانش آموزان کمک خواهند کرد اما نکته مهم خود دانش آموز و نحوه درس خواندن اوست که میتواند کمک به سزایی برای رسیدن به یک دانش زبانی خوب را انجام دهد.

نکته بسیار مهم

دانش آموزان برای ورود به دانشگاه می بایست ۴ سال در سیستم آموزشی انگلیسی بصورت کامل تحصیل کرده باشند و برای ورود به کالج می بایست ۲ سال به زبان انگلیسی تحصیل کرده و بعد از ورود به کالج برای دانشگاه اقدام نمایند.

برای دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند پیشنهاد میگردد از سال ۹ یعنی اولین سال دبیرستان در کانادا تحصیل خود را در دبیرستان آغاز کنند زیرا یکی از قوانین آموزشی این است که زمانیکه دانش آموزی ۴ سال تحصیلی Full Course در این سیستم تحصیل کند نیازی به انجام امتحانات آیلتس/تافل و یا برابر با آنان را که از شروط مهم ورود به دانشگاه است را ندارند.

برای دانش آموزانی که سال ۱۰ به بعد وارد کانادا میشوند اگر ۲ سال بصورت Full Course تحصیل در این سیستم را انجام دهند نیز نیازی به امتحانات آیلتس / تافل و یا برابر آن برای ورود به کالج نخواهند داشت. این دانش آموزان چنانچه دوره مدرسه را تمام کنند و ۲ سال کالج را بخوانند (روی هم ۴ سال یا بیشتر میشود) میتوانند برای لیسانس در دانشگاه بدون امتحان ورودی زبان اقدام کنند.

گروه آموزشی داریک – جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی با ما تماس بگیرید.

 

Selon

* سِلُن آشوری
مدیریت دبیرستان و آموزشگاه خصوصی داریک
۹۰۵-۵۹۷-۳۱۷۱ / ۶۴۷-۷۷۳-۳۱۰۷
www.Darykhighschool.com

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا