کانادا

تنها ماندن کودکان در اتومبیلهای داغ، سالی یک کودک را در کانادا به کام مرگ می‌کشاند

تنها ماندن کودکان در اتومبیلهای داغ، سالی یک کودک را در کانادا به کام مرگ می‌کشاند

حوادثی که برای کودکان تنها مانده در اتومبیلهای داغ رخ می‌دهد خیلی فاجعه بارتر از آن است که مردم راجع به آن اطلاعات دارند اما محققین یک مطالعه دریافته‌اند عادات بی‌شماری وجود دارد که والدین با اجرای آنها می‌توانند از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند.

این تحقیق که توسط بیمارستان اطفال انجام شده نشان می‌دهد بطور متوسط سالی یک کودک در سراسر کانادا به دلیل سهل انگاری والدین و تنها ماندن در اتومبیلهای بسیار داغ جان می سپارد چراکه والدین یا مراقبین‌شان فراموش می‌کنند که آنها را در اتومبیل گذاشته‌اند.
بنابر گزارشی که ماه گذشته در مجله «طب اطفال و سلامت کودکان » منتشر شد طی سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ شش کودک به این ترتیب جان خود را از دست داده‌اند که عامل ۴ مورد آنها فراموشی بوده است.
در ماه می امسال نیز یک کودک ۱۶ ماهه در برنابی بریتیش کلمبیا به همین دلیل جان سپرد و تحقیقات پیرامون آن ادامه دارد و در این تحقیق نیز راجع به آن بررسی شده است.
دکتر « ژولین هوبر» دستیار این تحقیق با اشاره بر اینکه چنین حوادثی برای هرکسی می‌تواند رخ دهد تاکید کرد که می‌توان از بروز فاجعه جلوگیری کرد.
وی در همین رابطه برای جلوگیری از بروز چنین حوادث دلخراشی افزود: هرگز حتی برای یک دقیقه کودکتان را در یک وسیله نقلیه موتوری تنها نگذارید. این باید قانونی شود که شما برای خودتان وضع می کنید و به خودتان بگویید: «من حتی اگر چیزی را در خانه فراموش کرده ام باید با کودکم به خانه برگردم و آنرا بردارم».
اکثر مرگ و میرهایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند به علت فراموشی مراقب کودک بوده است؛
از جمله در سال ۲۰۱۳ که « Maximus Huyskens » کودک نوپایی که یک ماه پس از تولد دو سالگی‌اش در صندلی عقب اتومبیل مادربزرگش در میلتون انتاریو جان سپرد. این زن نوه پسریش را پس از اینکه از خانه مادر بچه گرفت بجای اینکه به خانه برود و بدون اینکه برنامه ای برای نگهداری نوه اش داشته باشد برای شیفت شب به محل کارش برد. او در نهایت بدلیل عدم تامین ضروریات زندگی این کودک گناهکار شناخته شد و به دو حبس مشروط محکوم شد .
به گفته « هوبر » برای جلوگیری از اینگونه پیشامدها نیز والدین باید نگهداری کودکشان را با هم هماهنگ کنند و اگر یکی از آنها غیبت غیرمنتظره داشت دیگری پیگیر موضوع باشد.
به گفته وی یکی دیگر از اقدامات در این شرایط قرار دادن تلفن همراه در صندلی عقب است تا والدین مجبور شوند برای برداشتن تلفنشان به صندلی عقب توجه کرده و کودکشان را نیز از آنجا بردارند.
هوبر خاطر نشان کرد: کلا والدین باید بیاموزند همیشه قبل از ترک خودرویشان صندلی عقب را بررسی و بعد خودرو را ترک کنند، حتی اگر کودکی همراهشان نباشد تا برایشان این کار عادت شود.
هوبر همچنین در رابطه رهگذرانی که شاهد تنها ماندن یک کودک در خودرو هستند بیان کرد: رهگذران اگر دیدند کودکی در یک اتومبیل تنهاست حتی اگر حال او خوب بود باید با ۹۱۱ تماس گرفته و پلیس را در جریان بگذارند.
او یادآور شد: ما در این رابطه با پلیس صحبت کرده ایم و پلیس گفته است که افراد مجاز هستند در صورت مشاهد کودک تنها در خودرو که حال خوبی ندارد به هر ترتیب شده او را از آن خودرو خارج کنند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا