کانادا

جلسه گروهی از فعالان جامعه ایرانی با میشل رمپل وزیر سایه مهاجرت

جلسه گروهی از فعالان جامعه ایرانی با میشل رمپل وزیر سایه مهاجرت

Ardeshir Zarezadeh – Michelle Rempel

روز یکشنبه هفدهم فوریه میز گردی با حضور میشل رمپل وزیر سایه مهاجرت کانادا و تعدادی از فعالین جامعه ایرانی به میزبانی مرکز بین المللی حقوق بشر در کانادا (ICHR ) در ارتباط با مشکلات مهاجرت ویزا و پناهندگی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این جلسه هر کدام موارد و مشکلاتی را به شرح ذیل بیان کردند و از خانم رمپل خواستند تا آنها را در پارلمان کانادا مطرح و از دولت و وزارت مهاجرت بخواهد برای رفع آن هااقدام کند.

– طولانی شدن صدور ویزا های موقت و دائم برای ایرانیان.
– بسته شدن درب کانادا برای پناهندگان ثبت شده در سازمان ملل.
– رد بسیاری از تقاضای ویزای اقوام و خویشان ایرانی کانادایی ها.
– سلیقه ای برخورد کردن مأموران ویزا در بسیاری از پرونده ها و موارد دیگر.
اردشیر زارع زاده مدیر مرکز حقوق بشر در این جلسه گفت که ما در تلاش هستیم گفتگوهایی را با نمایندگان مجلس و دولت داشته باشیم و تلاش کنیم که صدور ویزا و اعطای پناهندگی به افراد واجد شرایط تسهیل شود.

همچنین ما در تلاش هستیم تا بزودی جلسه ای را در پارلمان کانادا برگزار کرده و دولت کانادا را تحت فشار قرار دهیم که درب کانادا را به روی پناهندگان ایرانی در ترکیه و دیگر کشورها باز کند.
متأسفانه از زمان به روی کار آمدن دولت جاستین ترودو بدون اینکه کسی مطلع شود درب را به روی پناهندگان واقعی بسته و این در حالی است که بسیاری تصور می کنند با آمدن پناهندگان سوریه ای در به روی سایر پناهندگان نیز باز است.

آقای زارع زاده همچنین گفت ماخواهان اجرای قانون the Magnitsky act هستیم که در طی آن باید از ورود ناقضان حقوق بشر به کاناداگرفته شود. دولت ترودو این قانون را تصویب کرده ولی از اجرای آن سر باز می زند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا