کانادامسکن و اقتصاد

آیا خانه های پیش ساخته راهکار مشکل تامین مسکن تورنتو است؟

خانه پیش ساخته

به گزارش تهرانتو یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروز بیشتر ساکنان تورنتو و کانادا با آن درگیر هستند مسکن است.
انبوه سازی مسکن و احداث خانه های قیمت مناسب یکی از روش های تأمین مسکن مقرون به صرفه است.
راهکار تأمین و توسعه مسکن در زمان کم و قیمت مناسب (خانه های پیش ساخته) که برخی معتقدند راه حل این مشکل می تواند مونتاژ کاری باشد ، به این معنی که تمام بخشهای خانه از پیش آماده باشد و فرد فقط آنها را روی هم قرار دهد . حال سوال این است آیا این کار می‌تواند پاسخگوی مشکل تامین مسکن تورنتویی‌ها باشد.
ایده این کار توسط فردی بنام « Leith Moore » یکی از سازندگان قدیمی مسکن و بنیانگذار شرکت R-Hauz Solutions مطرح شد.
او معتقد است خانه هایی که با قطعات از پیش آماده شده تهیه می شوند هم سریعتر آماده شده و هم ارزان ترند.
در روش خانه های پیش ساخته صاحبان ملک طرحها را انتخاب کرده ، پنلها و مواد برای او ارسال و سپس مونتاژ می شوند.
برخی از توسعه دهندگان مسکن کانادا معتقدند این روشها در اروپا و امریکا جواب داده و می تواند در آینده برای کانادا هم مناسب باشد.

Moore با همکاری Dumar Construction و پروژه های Waverley دو ملک را در خیابان «کویین» نزدیک خیابان Coxwell Ave خریداری کرده است تا بتواند این روش ساخت و ساز را نمایش دهد.
او مکانهایی را برای این کار مورد نظر قرار داده که در نقاط کم تراکم بوده و مالکان آنها خانوادگی هستند . این افراد قصد دارند ساختمان خود را تا ۶ طبقه گسترش دهند و به دنبال فروش آن نیستند.
متحد الشکلی و تکرار پذیری رمز موفقیت شرکت R-Hauz است .
موور  ۶۱ ساله در این رابطه می گوید: هرچه بسته ها استانداردتر باشند ، موناژ بهتر انجام می شود و خانه کارایی بیشتر و قیمت مناسب تری دارد.
وی با اشاره به سرعت عمل در این ساختمانها افزود: ما ۴ هفته بیشتر با جرثقیل کار نداریم و بعد وارد کاری های داخل ساختمان می شویم. به این ترتیب بیشترین زمان برای احداث یک بنا ۴ ماه و نیم خواهد بود.
از نظر هزینه نیز یک خانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ متر مربعی ، متری ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار تمام خواهد شد که در مقایسه با متری ۵۰۰ دلار در ساخت و سازهای سنتی خیلی ارزان تر است.
نظر سنجی راجع به اینگونه ساخت و سازها در پایان ماه جولای انجام شده که ۶۱.۱۲ درصد آنها این روش ساخت را ایده ای خلاقانه توصیف کردند ، ۲۴.۹۵ درصد گفته‌اند باید نمونه‌ای از آن را ببیننند و بعد تصمیم می گیرند، ۷.۹درصد معتقد بودند که طرح خوبی است ولی باید اشکالاتش برطرف شود و فقط ۶.۰۳ درصد با آن مخالف بوده و گفته‌اند خطرناک و غیر قابل اعتماد است. بر همین اساس به نظر می رسد بیشتر ساکنان تورنتو نیز با این طرح موافق بوده و می تواند در آینده راهکاری برای تامین مسکن آنها باشد.

مانی شوشتری زاده

مانی شوشتری زاده
فوق لیسانس مهندسی‌ عمران
و مدیریت پروژه
مشاور امور املاک و سرمایه گذاری
۴۷۷۷- ۵۲۷ ( ۶۴۷)

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا