مسکن و اقتصاد

آنچه در هنگام خرید کاندو آپارتمان در تورنتو باید بدانید !!

آنچه در هنگام خرید کاندو آپارتمان در تورنتو باید بدانید !!

فلورا فاطمی

برخی از شما دوستان گرامی که قصد خرید کاندو آپارتمان دارید این سوال را با من مطرح کرده اید که در هنگام خرید کاندو چه مواردی را بهتر است در نظر بگیرید؟ سعی دارم به موارد مهم در این ارتباط اشاره ای داشته باشم به امید آنکه مورد استفاده همگی شما دوستان باشد.
۱- انتخاب لوکیشن مناسب
در هنگام انتخاب لوکیشن، مواردی از جمله نزدیکی به محل کار، مدرسه وحمل و نقل عمومی را در نظر بگیرید. از وجود امکانات محلی، ایمنی منطقه، میزان ترافیک و نزدیکی به بزرگراه های اصلی نیز غافل نشوید.
دوستان به یاد داشته باشید که لوکیشن انتخابی شما باید با نیازها؛ شرایط فردی و بودجه شما نیز مطابقت داشته باشد. از دیدگاه سرمایه گذاری نیز لوکیشن و ساختمانی را انتخاب کنید که برایتان ارزش افزوده در زمانی منطقی به همراه داشته باشد برای این منظور میزان تجربه و اطلاعات ما به عنوان مشاور املاک شما می تواند کمک کننده باشد.
۲- وضعیت خارجی آپارتمان
فاصله ساختمان را با رستورانها، بارها، پمپ بنزین و نیز ایستگاه های فشار قوی برق بررسی کنید. اطراف ساختمان را نیز جستجو نمایید. ممکن است که طرحهای ساخت ساختمانهای جدید درراه باشند که می توانند بر ارزش و همچنین چشم انداز واحد مورد نظرتان اثر بگذارند.
۳- وضعیت داخلی آپارتمان
در مورد سازنده ساختمان و محبوبیت آن تحقیق کنید. ممکن است ساختمانهایی ببینید که کانتر آشپزخانه آنها گرانیت نباشد و یا امکانات رفاهی کمتری داشته باشند ولی با کیفیت بهتری ساخته شده ومدیریت بهتری هم دارند. گرچه امکاناتی مانند استخر شنا، گلف، بیلیارد و … کیفیت زندگی تان را افزایش می دهند ولی پرداخت شارژ واحد شما را هم می توانند افزایش دهند.
نمای ظاهری ساختمان، پنجره های بزرگ، آفتابگیری آنها، فاصله مناسب واحد از آسانسورو دوری از شوتینگ زباله را نیز در نظر بگیرید.
۴- اطلاع از کل هزینه ها
دوستان، هزینه های خرید یک کاندو مانند شارژ ماهانه، بیمه، وام، مالیات ملک، هزینه تعمیرات، هزینه وکیل، هزینه های کلوزینگ را در نظر داشته باشید. از هزینه های پنهان خرید نیز غافل نشوید.
۵- گزارش وضعیت
در آفر خرید شما شرط Status Certificateگذاشته می شود که گزارشی است شامل اطلاعات پایه ای و ضروری از وضعیت مالی، مقررات، مصوبات هیئت‌مدیره ساختمان و همچنین عملیات اجرایی و عملیات جاری ساختمان است. در ضمن، این گزارش شامل اطلاعات مالی و حقوقی واحد مورد نظرتان نیزمی باشد.
۶- قیمت گذاری دقیق
ما مشاوران املاک با استفاده از تجاربمان و با مقایسه همه جانبه واحدهای موجود و فروخته شده ، تاریخچه ساختمان و روند بازار، قیمت خرید درست و دقیق واحد موردنظرتان را به شما پیشنهاد می دهیم.
دوستان گرامی، برای انتخاب یک ملک مناسب و در یک لوکیشن مناسب برای ضریب اطمینان بیشتر در سرمایه گذاری تان با من تماس بگیرید.
در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو خواهم پرداخت.

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا