کانادا

خودروهایی که شما با خرید آن باید بیمه بیشتری پرداخت کنید

خودروهایی که شما با خرید آن باید بیمه بیشتری پرداخت کنید
خودروهایی که شما با خرید آن باید بیمه بیشتری پرداخت کنید

دارندگان خودروهای فورد پیکاپ سری F بایستی که بیش از بقیه مراقب خودروهایشان باشند چراکه هدف اصلی سارقان خودرو هستند. امسال بار دیگر پس از سال ۲۰۰۰ خودروهای فورد سری F250 و F350 در صدر پرسرقت ترین خودروهای کانادا قرار گرفتند.

در سال ۲۰۱۹ از لیست ده مدل خودروی به سرقت رفته هشت مدل آن مربوط به خودروی پیکاپ فورد بوده است درحالیکه در سال ۲۰۰۷ شرکت فورد ادعا کرده است که سرقت مدل F350 غیر قابل تصورترین مدل است.

این خبر برای کسانیکه رتبه بندی سالانه بیمه کانادا IBC ، و داده های تقریبا تمام شرکتهای بیمه کانادا را پیگیری می‌کنند تعجب آور نیست . خودروهای فورد پیکاپ از سال ۲۰۰۳ همواره در صدر خودروهای سرقتی کانادا بوده اند.

بنابر گزارش شرکت بیمه IBC، خودروهای فورد پیکاپ هدف اصلی سارقان خودرو در کانادا هستند چراکه سیستم ضد سرقت آنها آتش نمی گیرد و دستگاه هایی وجود دارند که سارقان می توانند از حریق سیمهای برق آنها جلوگیری کنند.

این انجمن روز سه شنبه با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی در این رابطه گفت : عدم وجود سیستم احتراق دلیل نخست تداوم قرار گرفتن این ماشینها در صدر فهرست خودروهای سرقتی کانادا است.

نکته جالب این است که خودروهای پیکاپ فورد از قبل از سال ۲۰۰۸ که سیستم ایمنی آنها ارتقا پیدا کرده ، سرقت آنها بیشتر شده است. خودروهای فورد پیکاپ ، بیشترین تعداد خودروهای سرقتی کانادا و بخصوص آلبرتا را به خود اختصاص داده‌اند. ۱۰ خودروی پرسرقت کانادا در سال ۲۰۱۹ عبارتند از :

فورد ۳۵۰SD AWD 2007
فورد ۳۵۰SD AWD 2006
فورد ۳۵۰SD AWD 2005
فورد ۳۵۰SD AWD 2004
فورد ۲۵۰SD AWD 2006
فورد ۳۵۰SD AWD 2003
لکسوس RX350/RX350L/RX450h/RX450hL 4DR AWD 2018
فورد F250 SD 4WD 2005
فورد F350 SD 4AWD 2002
هوندا سیویک Si 2DR Coupe 1998

سارقان خودرو سالانه حدود یک میلیارد دلار به جیب می زنند بنابراین شرکت بیمه IBC همچنین در رابطه با استفاده سارقان از تکنولوژی های جدید برای دور زدن سیستمای امنیتی خودروها و دستیابی به الکترونیکی به وسایل نقلیه سرقتی خبر داده است.

بنابر این گزارش دستیابی سارقان به این سیستمهای پیشرفته در سال ۲۰۱۹ تاثیر عمده ای بر سرقت وسایل نقلیه داشته است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا