کانادا

دانستنی های مفید در رابطه با فیس اپ ، چالش اخیر نرم افزاری

دانستنی های مفید در رابطه با فیس اپ ، چالش اخیر نرم افزاری

این روزها با ورود چهره‌هایی مانند Drake, Nick Jonas و Dwayne Wade ستاره NBA و به تازگی نیز Stephen Colbert کمدین آمریکایی به چالش «فیس اپ» و نمایش چهره ۵۰ سال آینده افراد به یکی از محبوب ترین چالش‌های روز تبدیل شده است.

دانستنی های مفید در رابطه با فیس اپ

« فیس اپ »، یک اپلیکیشن تغییر و ادیت عکس است که اولین بار در سال ۲۰۱۷ توسط Wireless Lab در روسیه طراحی شد که در آن سال زیاد مورد استقبال قرار نگرفت ولی اخیرا این نرم افزار بطور فزاینده ای مورد استقبال قرار گرفته است.
اما کارشناسان حریم خصوصی معتقدند که کاربران این نرم افزار باید خیلی دقت کرده و قبل از استفاده از آن و دادن اطلاعات شخصی شان شرایط و ضوابط آن را با دقت مطالعه کنند.

تغییرات عکسها

نرم افزار فیس اپ در ۵ بخش تحت عنوان « محتوای کاربران» تغییرات را انجام می‌دهد و وقتی کابر می‌خواهد از آن استفاده کند با گزینه‌های دائمی ، بی اعتبار، غیرقابل انکار، حق امتیاز آزاد، در سراسر جهان، تماما پرداخت شده، صدور مجوز استفاده، تکثیر، تغییر، انطباق، انتشار، ترجمه ، ایجاد مشتقات آثار ، توزیع و اجرای عمومی مواجه می شود.
به گفته تحلیلگر آی تی در سی تی وی، یعنی با انتخاب این گزینه ها شما به برنامه مجوز انجام هرکاری را می‌دهید.
او افزود: دوره ها و امکانات این نرم افزار مانند میکروفن و دوربین انحصاری نیستند لذا توصیه می شود چندین نمونه از این برنامه ها را همزمان روی گوشی تان نصب نکنید تا دچار سردرگمی نشوید.

حریم خصوصی

اولین بار واشنگتن پست در رابطه با رعایت حریم خصوصی در این نرم افزار ایراد گرفت ولی این اپلیکیشن گفت که طوری طراحی شده که برای استفاده از عکسهای کاربران باید مجوز بگیرد و تا به آن اجازه ندهید وارد حریم خصوصی تان نمی شود نکته ای که و در بخش حریم خصوصی آن بطور کامل بر آن تاکید شده است.
همچنین در همین صفحه تاکید شده که احتمال دارد تعدادی از مشخصات شما یا سایر افراد در معرض دیدی عمومی قرار بگیرد.

فیلترها

وقتی سال ۲۰۱۷ این نرم افزار برای اولین بار ایجاد شد همراه با فیلترهای متعدد از جمله خندهای مصنوعی و سفید کردن پوست صورت بود. بعدها در همان سال نرم افزارهایی آمد که سایر نژادها و رنگ پوست مانند سیاه، آسیایی ، هندی ، سفید و … را نشان می‌داد همین موضوع باعث شد که طراحان این نرم افزار نیز نه تنها این فیلترها را برداشته بلکه از قرار دادن فیلترهای تغییر رنگ چهره عذرخواهی کنند.
مدیران این تکنولوژی معتقدند که آنها سعی ندارند چهره های فانتزی و غیر واقعی ایجاد کنند بلکه می‌خواهند تغییرات آینده افراد با واقعیت تطابق داشته باشد و این وجه تمایزشان با نمونه‌های مشابه است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا