کانادا

دخالت بیگانگان در انتخابات فدرال کانادا

دخالت بیگانگان در انتخابات فدرال کانادا
دخالت بیگانگان در انتخابات فدرال کانادا

مقامات امنیتی کانادا نسبت به دخالت ۶ کشور خارجی از جمله ایران در انتخابات پاییز امسال هشدار دادند.

بنابر گزارش مسئولین مربوطه با توجه به رصد مقامات امنیتی کانادا احتمال دخالت عوامل بیگانه بخصوص هند و چین در انتخابات اکتبر امسال کانادا قوت گرفته است.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری سی بی سی کانادا از احتمال تلاش کشورهای پاکستان، عربستان سعودی، ایران و ونزوئلا نیز خبر دادند.

به گفته این مقامات امنیتی یکی از راه‌های دخالت کشورهای خارجی در پیشبرد اهداف و برنامه های خود در کانادا شرکت عوامل نفوذی آنها در جلسات نامزدهای انتخاباتی و کمک به موفقیت نامزد مورد نظرشان است.

این منابع در ادامه یکی از راهکارهای این کشورها را استفاده از نیروهای سیاسی و دیپلماتیک در سفارت ها و کنسولگری های سراسر کشور خواند و بریتیش کلمبیا و انتاریو را در راس اهدافشان خواندند.

سال گذشته نیز مقامات ارشد کانادا نسبت به دخالت هند و چین در انتخابات کانادا با نفوذ در جوامع دور از وطن یا دیاسپورا هشدار داده بودند.

البته هنوز مدارک مستدللی در این رابطه بدست نیامده و در صورت وجود شواهد و مدارک معتبر در این رابطه دولت زنگ خطر را به صدا در خواهد آورد.

لازم به ذکر است در حال حاضر ایران نه تنها در کانادا سفارتخانه و کنسولگری ندارد بلکه حتی یک نماینده نیز برای انجام کارهای کنسولی ایرانیان نیز وجود ندارد تا ایران بتواند از طریق اعزام دیپلمات و نیروهای سیاسی وارد کارزار انتخابات کانادا شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا