مسکن و اقتصاد

راه های خانه دار شدن برای شما خریداران بار اولی در تورنتو چیست؟

دوستان گرامی شرایط بازار مسکن تورنتو تقریبا به ثبات رسیده است ولی هنوز هم شرایط قیمتی مسکن و نیز سخت گیری های گرفتن وام معضلاتی جدی برای خریداران خصوصا خریداران بار اولی خانه است.

دیگر شانس چراغ جادو، بردن جوایز قرعه کشی و یا پشتیبانی توسط والدین هم خصوصا با نرخ تبدیلات ارزی تومان به دلار نمی توانند چندان کمک کننده باشند.

دوستان با این وجود در ذیل به مواردی اشاره دارم که می توانند بار خرید شما را سهل تر کنند.

خرید کاندو

یکی از راهها می تواند خرید کاندو آپارتمان باشد که به عنوان اولین اتنخاب و گزینه امکان الوصول تری به نظر می آید و خرید خانه های ویلایی در مرحله بعدی قرار بگیرد. در انتخاب لوکیشن و بیلدینگ از تجربه ما مشاوران املاک حرفه ای بهره بجوئید تا در آینده از ارزش افزوده بدست آمده از فروش آن بتوانید برای خرید خانه بعدی تان استفاده کنید.

خرید مشارکتی

یکی از دیگر از راهها خرید مسکن بصورت مشارکتی با دوستان و یا خانواده است که کمک می کند با افزودن به بودجه خرید شانس خانه دار شدن بالا رود. در این راه مشاوره با یک وکیل حرفه ای املاک را برای حفظ منافع حقوقی شما توصیه می کنم.
طرح خریداران خانه (HBP)
این طرح دولتی به شما اجازه می دهد تا از حساب پس انداز بازنشستگی خود تا مبلغ ۲۵,۰۰۰ دلارپول برداشت کرده و برای پیش پرداخت خرید یا ساخت اولین خانه خود آنرا استفاده نمایید. در برنامه کمکی جدید دولت قرار شده است که برداشت این مبلغ به میزان ۳۵,۰۰۰ دلار امکانپذیر باشد برای استفاده از این طرح باید واجد شرایطی مانند ماندن وجه نقد درحساب بازنشستگی به مدت ۹۰ روز، داشتن قراداد امضاء شده خرید یا ساخت، عدم مالکیت در ۵ سال گذشته، داشتن رزیدنسی کانادا و موارد دیگر…باشید

تخفیف مالیاتی (LTT)

یکی دیگر از راهها استفاده از برنامه تخفیف مالیاتی برای مالیات انتقال سند ملک است که اگر شما خریدار واجد شرایط باشید می توانید تا حداکثر مبلغ ۴,۰۰۰ دلار برگشتی درخرید خانه ای با قیمت خرید بیشتر از ۳۶۸,۰۰۰ دلار داشته باشید. این مبلغ برای انتقال های بعد از ژانویه ۲۰۱۷ از ۲,۰۰۰ دلار به ۴,۰۰۰ دلار افزایش داشته است. مالیات انتقال سند ملک از هزینه های زمان کلوزینگ خانه است که بر عهده شما به عنوان خریدار می باشد.

برنامه جدید دولت فدرال

دوستان در این برنامه سازمان مسکن کانادا تا سقف ۱۰ درصد از قیمت خرید خانه شما را در صورتی که واجد شرایط باشید پرداخت خواهد کرد. همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردم جزئیات و عملی بودن آن جای گفتگو دارد.به امید آنکه موفقیت آمیز باشد.

دوستان، برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این موضوع و همچنین وضعیت بازار املاک مسکونی و تجاری با من تماس بگیرید تا تجاربم را در اختیار شما قرار دهم.

 

فلورا فاطمی – Flora Fatemi

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا