کانادامسکن و اقتصاد

رشد فروش مسکن در ونکوور و تورنتو در اکتبر

فروش مسکن در دو منطقه تورنتو و ونکوور با املاک بسیار ارزشمند در ماه اکتبر امسال شاهد رشد خوبی بوده است.
فروش مسکن در ونکوور بزرگ ( ونکوور و حومه ) در مقایسه با سال گذشته ۴۵.۴ درصد افزایش داشته است درحالی که فروش مسکن در GTA 14 درصد رشد داشته است.
افزایش فروش مسکن در منطقه ونکوور درپی رشد مختصر و پس از کاهش قابل توجه فروش مسکن در ابتدای سال ، برای چهارمین ماه متوالی در آن نشانه های از رشد دیده شد.
رکود فروش خانه در تورنتو نیز اگرچه مثل ونکوور نبوده ولی در ماه گذشته پس از کاهش در ابتدای سال رو به افزایش است.
مایکل کالینز، رئیس انجمن املاک و مستغلات تورنتو، در این رابطه گفت: فروش مسکن در GTA موجب رونق اقتصادی و افزایش جمعیت در منطقه نیز شده است.
وی با انتشار بیانیه ای در این رابطه گفت: رونق اقتصادی منطقه موجب افزایش جمعیت شده و همین امر تقاضا برای مسکن را افزایش داده است.
افزایش تقاضای مسکن و رونق اقتصادی در تورنتو موجب افزایش قیمت مسکن در GTA شده است.
قیمت « کامپوزیت بنچمارک» در ماه اکتبر ۵.۸ درصد افزایش یافت که از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون بیشترین رشد را داشته است درحالیکه متوسط قیمت مسکن با حدود ۵.۵ درصد رشد به ۸۵۲.۱۴۲ دلار رسید.

مسکن در ونکوور و تورنتو
مسکن در ونکوور و تورنتو

در ونکوور نیز قیمت مسکن افزایش و در بعضی بخشها کاهش داشته است.
انجمن املاک و مستغلات ونکوور بزرگ در این رابطه گفت که قیمت « کامپوزیت بنچمارک» در این منطقه نسبت به سال گذشته ۶.۴ درصد کاهش داشته و به ۹۹۲.۹۰۰ دلار رسیده که طی ۶ ماه گذشته ۱.۷ درصد کاهش داشته است.
«اشلی اسمیت» رئیس هایت مدیره انجمن املاک و مستغلات ونکوور نیز گفت که خریداران با اطمینان بیشتری نسبت به نیمه اول سال روی به بازار مسکن آورده اند.
وی افزود: با پایین آمدن قیمتها و نرخ بهره پایین ، خریداران امیدوارند امسال بازار مسکن پر رونق تر شود.
« رابرت هوگو « اقتصاد دان ارشد RBC در رابطه با بازار مسکن تورنتو معتقد است نبود لیستهای جدید فروش مسکن در تورنتو که نسبت به سال قبل ۹.۶ درصد کاهش داشته است باعث شد قیمتها در تورنتو افزایش یابد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا