کانادا

شهردار تورنتو می گوید ممنوعیت استفاده از اسلحه در سطح شهر کافی خواهد بود

جان توری – شهردار تورنتو

جان توری شهردار تورنتو تاکید بر لزوم ممنوعیت استفاده از سلاح در تورنتو و لزوم کنترل سلاح گرم در سطح ملی کرد.

توری که از حدود یکسال پیش پیگیر ممنوعیت استفاده شخصی از سلاح گرم در تورنتو بوده یک هفته پس از ۱۴ تیراندازی صورت گرفته که منجر به زخمی شدن ۱۷ نفر شده بود اظهار داشت که این کار اگر فقط در تورنتو اجرایی شود کافی است.

وی ممنوعیت محلی را برای سیاستمداران قابل قبول تر خواند و بیان کرد: دولت لیبرال یکسال دنبال ممنوعیت استفاده از سلاح گرم بود ولی اوایل این هفته یک مسئول گفت که این کار در سطح کشور قابل اجرا نیست.

« بیل بلر» وزیر امنیت مرزی و کاهش جرم های سازمان یافته با تاکید بر ضرورت ممنوعیت استفاده غیرمجاز از سلاح گرم اعتراف کرد که امکان ممنوعیت در سطح کشور وجود ندارد.

وی که در یک نشست خبری سخن می‌گفت با اشاره به ساده نبودن راهکار این مشکل ادامه داد: هزار راهکار پیش روی ما قرار دارد و ما باید بهترین آنها را انتخاب کرده و عمل کنیم.

آدام وان همکار وی در پارلمان تورنتو نیز در این رابطه معتقد است ممنوعیت سلاح گرم یکی از وعده های انتخابات پاییز خواهد بود.

وی افزود: من فکر می‌کنم باید برای این موضوع یک پلتفرم داشته باشیم و بعنوان یک رویکرد جامع آنرا مورد بررسی قرار دهیم.

بنابر این گزارش هزینه اجرای ممنوعیت سلاح گرم حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است. این درحالی است که جرائم مرتبط با آن نیز رو به افزایش است.

بنابر گزارش مرکز آمار کانادا در سال ۲۰۱۷ در ۵۹ درصد از جرایم خشونت بار کانادا از سلاح گرم استفاده شده است که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ حدود ۴۲ درصد افزایش یافته است. درعین حال ممنوعیت استفاده از سلاح گرم در بین کانادایی‌ها با واکنش‌های متفاوتی روبرو است. مشاور دولت فدرال اکتبر سال گذشته از انجام یک نظرسنجی خبر داد که بصورت آنلاین از ۱۳۴ هزار و ۹۱۷ کانادایی تهیه شده بود و ۸۱ درصد از شرکت کنندگان در آن گفته بودند نباید بیش از این اقدامی در رابطه با ممنوعیت سلاح گرم انجام داد.

محافظه کاران نیز معتقدند باید اقداماتی در رابطه با توقف خشونت با سلاح گرم انجام داد ولی راهکار آن ممنوعیت استفاده از سلاح گرم نیست.
« میشل رمپل » نماینده مجلس نیز معتقد است که هیچ مدرکی در رابطه با اثبات این موضوع وجود ندارد.

بیشتر سلاح‌های گرم غیر قانونی کانادا از ایالات متحده بطور قاچاق وارد کشور می‌شوند و بنظر می‌رسد این موضوع رو به تغییر است.

به گفته پلیس تورنتو تعداد زیادی اسلحه گرم در کانادا قانونی خریداری شده که بطور غیر قانونی در بازار سیاه مجدد به فروش می‌رود و همچنین تعداد زیادی اسلحه گرم بطورغیر قانونی ساخته می‌شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا