سبک زندگی

صیفی جات برای پرورش باغچه درآشپزخانه‎

صیفی جات برای پرورش باغچه درآشپزخانه‎

صیفی جات برای پرورش باغچه درآشپزخانه‎

گیاهان نباتی شما به تغذیه کافی برای رشد مناسب و بازده محصول نیاز دارند. آنان عمدتا از خاک تغذیه می کنند. بنابراین حائز اهمیت می باشد که این خاک از مواد مغذی برخودار باشند. این مواد مغذی نیاز دارند در فرمی باشند که این گیاهان بتوانند به راحتی از خاک جذب کنند. مواد مغذی موجود در خاک به سرعت تخلیه می گردند به محض اینکه گیاهان بطور مداوم برای رشد خود از آن استفاده کنند، اضافه کردن مواد مغذی برای غنی سازی این خاک ضروری می باشد و باید در فواصل زمانی به طور منظم انجام گیرد. در صورت عدم انجام این کار، گیاهان نباتی شما از رشد باز مانده و محصول کمتری تولید می کند .

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی همراه با مواد مغذی مانند آهن ، منیزیم ، پتاسیم ، نیاسین و ویتامین های A , B6 , C مورد بسته بندی قرار می گیرند . آنان یکی از مهمترین منابع آنتی اکسیدان لیکوپن می باشند و همچنین سرشار از فیبر می باشند.
نکاتی درباره کشت گوجه فرنگی
• جعبه هایی با عمق حدود ۱۲ تا ۱۸ اینچ انتخاب کنید و تنها در هر جعبه یک گیاه کشت کنید.

بادمجان

بادمجان یک افزودنی خوشمزه برای باغچه سبزی کاری خانگی شما محسوب می گردد. کاشت و نگهداری آسان، بادمجان سرشار از فیبر غذایی، پتاسیم، فسفر ، منیزیم و ویتامین A به شکل بتاکاروتن ، و ویتامین C , B و فولات می باشد.
نکاتی درباره کاشت بادمجان
• از یک جعبه با عمق حدود ۵ تا ۱۲ اینچ استفاده کنید. گلدان های سفالی ایده ال هستند.
• خاک باید زود تخلیه، گرم و سرشار از مواد مغذی باشد.
• حائز اهمیت است که گیاه با استفاده از میله های چوبی مورد حمایت قرار گیرد.

فلفل

فلفل از رنگهای متنوعی مانند سبز، قرمز ،زرد و نارنجی برخودار می باشد. فلفل سبز معمولا در هند مورد مصرف قرار می گیرد. آنان سرشار از آهن، پتاسیم ،فسفر و ویتامین های B6,C, A و آنتی اکسیدان ها و فیتوکمیکال ها می باشند.
نکاتی درباره کشت فلفل
• فلفل را در جعبه هایی با فضای کافی بکارید. یک گلدان حدود ۱۲ اینچی ایده ال می باشد.
• نور خورشید، هوا و آب به مقدار کافی مهیا کنید.
• به محض رشد گیاه تکیه گاهی برای ساقه لطیف آن تهیه کنید.

سبزیجات

انواع بسیاری مانند شنبلیله، اسفناج و غیره از این نوع محسوب می گردنند و می توانند به راحتی در گلدان های باغچه سبزیکاری خانگی شما تحت کاشت قرار گیرند. آنان سرشار از کلسیم، آهن و پتاسیم، ویتامین های C, B6 , A و فیبرها می باشند و بخش مهمی ار رژیم غذایی سنتی هند محسوب می گردنند.
نکاتی درباره کشت سبزیجات
• اگرچه اندازه جعبه برای کشت سبزیجات حائز اهمیت نمی باشد ،یک گلدان به عمق ۱۲-۱۰ اینچی برای کشت بیشتر سبزیجات کافی می باشند.
• حدود ۴ تا ۵ اینچ میان هر بوته برای ایجاد فضای تنفس کافی می باشد.
• شرایط آب و هوای خنک تر برای اکثر سبزیجات ایده ال می باشد.
• نور خورشید کافی و آبیاری مناسب برای مرطوب نگه داشتن خاک حائز اهمیت می باشد.
کاشت برخی از این سبزیجات در خانه یک شیوه عالی برای ارائه برخی فواید عالی سلامتی در خانواده شما محسوب می گردد . با تبعیت از دستورالعمل های فوق می توانید با افتخار صاحب یک باغچه سبزیکاری خانگی گردید.
برای اطلاعات بیشتر به وبسایت زیر مراجعه کنید:

سیب آس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا