سبک زندگی

عادات موثر در موفقیت

عادات موثر در موفقیت
علیرضا شریفی

 

*دکتر علیرضا شریفی alireza@altatc.ca | (647) 671-0002

مدرس MasterClass مستر کوچ | مدرس رسمی ان ال پی

تایم لاین تراپی (برنامه ریزی عصبی-کلامی) و هیپنوتراپی 

مشاور مدیریت استرس

 

 

 

 

آیا به نظر شما موفقیت امری اتفاقی است؟
آیا برای موفقیت باید خوش شانس باشیم؟
چه فاکتورهایی در موفقیت دخیل هستند؟

برای جواب به این سوالات باید اینگونه گفت که موفقیت نتیجه و برآیند مجموعه ای از افکار و احساسات مدیریت شده است که در طول زمان به مرحله بهره برداری رسیده اند.
برای رسیدن به این امر باید مجموعه ای از اصول بنیادی زیر را رعایت کنیم:

ذهنیت موفقیت داشته باشید:
همه چیز از ذهنیت شما شروع می شود؛ ذهنیتی درست برای دستیابی به موفقیت.
افراد موفق افکار متفاوت دارند و همیشه تمرکزشان بر روی موفقیت است. برای این گونه افراد خستگی وجود ندارد چرا که یا پیروز می شوند و یاد می گیرند تا به موفقیت برسند.

هدف گذاری کنید و منظم باشید:
هدف گذاری موثر موجب می شود که با تمام توان بر روی آنچه که می خواهید متمرکز شوید و ضمیر ناخودآگاه تان را با خود برای نیل به موفقیت همراه سازید. در طول این مسیر به نظم و انضباط کافی نیاز دارید تا بتوانید بر سختی های راه غلبه کرده و از زمان خود بهترین بهره برداری را داشته باشید.

سبک زندگی خود را تغییر دهید:
موفقیت هرگز به سراغ افرادی که صرفا برای مدت کوتاهی سخت کار می کنند نمی آید.
برای تحقق این مهم باید و باید نحوه زندگی خود را به تدریج تغییر دهید و عادات موفقیت را جزئی از زندگی روزمره خود کنید.

نگرش مثبت داشته باشید:
یکی از ویژگی های بارزی که افراد بسیار موفق دارند این است که نسبت به بسیار مسائل دارای ذهنیتی قوی و نگرشی مثبت هستند.
این افراد نه تنها از سختی های راه خسته و افسرده نمی شوند بلکه با تمرکز بر روی پایان کار و با نهایت انرژی به مسیر خود ادامه می دهند. آنها ذهن خود را چنان تربیت کرده اند که در تمام مسیر پذیرای فرصت های پیش روی خود هستند و برای آنها شکست مقدمه ای برای پیروزی است.

همواره در حال یادگیری درس های جدید باشید:
برای رسیدن به موفقیت باید راه های رسیدن به آن را یاد گرفت و عمل کرد. این راه از طریق خواندن کتاب و مقالات موثر و یا مشاوره گرفتن از افراد متخصص و کاربلد میسر می شود. افراد موفق همیشه عادت به مطالعه و یادگیری در زندگی دارند و برای آنها هر پیشنهادی می تواند سازنده و موثر باشد. شما هم می توانید با مطالعه و گرفتن مشاوره از افراد متخصص خود را برای موفقیت آماده کنید.

متعهد به تغییر باشید:
اکثر افراد به موفقیت علاقه دارند اما در عمل و در حقیقت تعداد بسیار محدودی از آنها به ایجاد تغییر مثبت برای تغییر در زندگی شخصی و حرفه ای خود متعهد هستند.
تفاوت این دو گروه در عمل نشان داده می شود چرا که افرادی که صرفا علاقمند به تغییر هستند مسئولیت تغییر را نمی پذیرند و به دنبال بهانه های مختلف هستند؛ در صورتی که افرادی که متعهد به تغییر و رسیدن به هدف هستند وارد عمل میشوند و خود را مسئول نتایج نهایی می دانند. پس علاقمند بودن هرگز ما را در مسیر موفقیت کمک نخواهد کرد. از هم اکنون مسئولیت تغییر را بپذیرید و برای رسیدن به هدفتان متعهد باشید.

با افراد موفق و کاربلد نشست و برخاست کنید:
به نقل از جیم ران وضعیت زندگی شخصی حرفه ای و مالی و اجتماعی شما میانگین پنج نفری است که بیشترین تماس و رفت و آمد را با آن ها را دارید. پس اطرافیان تان را بیشتر بشناسید و با افرادی معاشرت کنید که وضعیت ذهنی و روحی شما را بهبود می بخشند و به شما انرژی می دهند. همچنین یک مربی یا معلم خوب می تواند شما را در جهت رسیدن به موفقیت راهنمایی و یاری کند.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا