مسکن و اقتصاد

عواملی که بازار مسکن تورنتو را در کنترل دارند!

عواملی که بازار مسکن تورنتو را در کنترل دارند!

 

تورنتو Toronto

دوستان گرامی، پیچیدگی بازار مسکن تورنتو برای همه ما مشخص است واین پیچیدگی از عوامل بسیاری متاثر شده است. در اینجا به چند عامل اساسی اشاره دارم.

۱- وضعیت اقتصادی کانادا

کاهش رشد اقتصاد جهانی، جنگ تعرفه ها، کاهش قیمت نفت آلبرتا، چالش های موجود در تجارت آزاد، سیاستهای جدید همسایه جنوبی و …. رشد ضعیف اقتصادی کانادا و کاهش تولید ناخالص داخلی را خصوصا در چند ماه اخیر در پی داشته است.
در این شرایط نامطلوب اقتصادی، بانک مرکزی کانادا سیاست افزایش پلکانی نرخ بهره را فعلا متوقف کرده است. بانک مرکزی در چند سال اخیر این سیاست را برای مقابله با تورم بکار برده بود که باعث مهار رشد افسارگسیخته قیمت مسکن شد. حال با توقف این سیاست و یا حتی کاهش نرخ بهره می تواند در افزایش قیمت مسکن موثر باشد.

۲- قانون استرس تست در اعطای وام

این عامل یکی از عوامل کاهش تعداد معاملات مسکن می باشد چراکه دسترسی به وام مسکن مورد نیاز را برای خریداران بالقوه سخت تر کرده است. این عامل می تواند روند کند شدن بازار مسکن را تسریع کند.

۳- سیاستهای دولت

دولت سیاستهایی بکار می برد که درجهت کسب درآمد و کاهش بدهی های دولت است. از جمله سخت تر کردن قوانین ساخت و ساز در انتاریو که یکی از عواملی است که تعادل عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار می دهد.
طرح جدید کمک به خریداران بار اولی خانه از طریق شراکت دولت با خریداران، از دیگر سیاستهای جدید دولت است که باید دید با این همه ابهامات موجود در آن، به کجا خواهد رسید و آیا می تواند بر میزان تقاضای مسکن اثری داشته باشد؟

۴- ثبات ورود مهاجران به تورنتو

کلان شهرهایی مانند تورنتو سالانه پذیرای ورود تعداد زیادی مهاجر است. نیاز آنها به مسکن، میزان تقاضا را افزایش می دهد که می تواند بر وضعیت بازار مسکن تاثیر مستقیم داشته باشد.
دوستان گرامی، اگر سؤالی در این ارتباط وهمچنین در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی و تجاری دارید ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل پاسخگوی شما دوستان می باشم.

 

فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو

Sales Rep., Eng. MSc.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا