مسکن و اقتصاد

آیا قبل از اقدام به خرید خانه، این نکات را در نظر می گیرید؟

آیا قبل از اقدام به خرید خانه، این نکات را در نظر می گیرید؟

* فلورا فاطمی
عضو مشاوران رسمی املاک انتاریو Sales Rep., Eng. MSc.

هموطنان گرامی، برای اکثر شما دوستان خصوصا که تازه وارد کانادا شده باشید خرید خانه تصمیم مالی پر چالشی است که با آن مواجه هستید. خصوصا که قوانین و شیوه های خرید و فروش مسکن در ایران و کانادا با هم تفاوتهای زیادی دارند. در اینجا سعی دارم تا به نکاتی اشاره کنم تا شما دوستان با در نظر گرفتن آنها بتوانید مسیر خرید خانه خود را دقیق و برنامه ریزی تر شده طی نمایید.

 

از میزان استطاعت مالی تان آگاه باشید

قبل از شروع، وضعیت مالی تان را بررسی کنید. برخی از شما ذخیره های مالی تان را از ایران بصورت تدریجی و یا در یک نوبت می آورید و یا توانسته اید پس از طی زمانی در اینجا درآمد حاصل کنید. در هر صورت از میزان موجودی و یا درآمد ثابت خود اطمینان یابید. در نظر داشته باشید که بطور کلی جمع کل بدهی های ماهانه شما یعنی هزینه بازپرداخت وام مسکن، هزینه های مالیات بر ملک، هزینه های گرمایش، وام خودرو، وام دانشجویی و … نباید از۴۰ درصد درآمد ناخالص شما بیشتر باشد. درآمد ناخالص شما درآمدی است که قبل از کسر مالیات و دیگر کسورات حقوقی دارید. در شرایطی ممکن است مشمول بیمه وام نیزبشوید که به هزینه ماهانه بازپرداخت وام شما اضافه می گردد.

هزینه های آشکار و پنهان خرید را در نظر بگیرید

هزینه های قبل و حین کلوزینگ خانه را در نظر داشته باشید که بسته به شرایط خرید می تواند مقدار آن متفاوت باشد. از جمله می توان به هزینه های بازرسی فنی خانه، مساحی، هزینه های حقوقی، انتقال سند و بیمه مالکیت اشاره داشت. نهایتا بعد از کلوزینگ و تحویل خانه با هزینه هایی دیگری از جمله پرداخت مالیات سالانه املاک، جابجایی، نوسازی، نگهداری، یوتیلیتی خانه ویا شارژ درآپارتمان مواجه خواهید بود.

نسخه ای از گزارش اعتبارمالی خود تهیه کنید

دوستان شما می توانید پس از یک دوره زمانی از کارکرد کارتهای اعتباری تان، از دو موسسه بنام های Equifax Canada یا Trans Union با پرداخت هزینه ای حدود۲۴ تا ۴۰ دلار بصورت اینترنتی، حضوری و یا پستی گزارش مالی خود را دریافت نمایید. لازم به ذکر می دانم تا زمانی که خودتان اقدام به گرفتن کردیت هیستوری خود کنید هیچ امتیازی ازاعتبار شما کسر نخواهد شد. در این گزارش، چگونگی پرداختهای شما بابت بدهی های تان برای خودتان مشخص می شود.

پیش‌تأیید وام مسکن را تهیه کنید

گرفتن پیش‌تأیید به شما کمک می کند بدانید شرایط و محدوده وام مسکنی که به شما تعلق می گیرد چه میزان است و همچنین محدوده قیمت خانه ای که می توانید بخرید تاحدودی مشخص می شود. توجه داشته باشید که این به معنای تائید نهایی وام شما نیست.

از تسهیلات کمکی دولت برای خریداران بار اول مسکن غافل نشوید

همانطورکه در مقالات گذشته به این تسهیلات اشاره کرده ام تسهیلاتی مانند طرح خریداران خانه (HBP)، طرح اعتبار مالیاتی خریداران (HBTC)، تخفیف مالیاتی برای مالیات انتقال سند ملک (LTT)، تخفیف HST/ GST برای خانه های نو و … از جمله فرصتهایی است که می توانند برای شما خریداران بار اول در خرید مسکن کمک کننده باشند.

فهرست اولویت هایتان را تهیه و جستجو را آغاز کنید

نهایتا بعد از اینکه مراحل بالا را بررسی و برآورد کردید حالا نوبت به آن می رسد که نیازها و خواسته هایتان را شناسایی کرده و آنرا با میزانی که می توانید هزینه کنید تطابق دهید. دوستان گرامی، در طی مراحل بالا می توانید از تجربه و یاری ما مشاوران املاک بهره ببرید.
مشاور و پاسخگوی شما دوستان در ارتباط با خرید و یا فروش خانه، بنگالو، تاون هاوس و آپارتمان جهت سکونت و یا سرمایه گذاری در تورنتو کانادا ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.

Flora.Fatemi@hotmail.com
۶۴۷-۸۱۸-۶۰۱۰

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا