سبک زندگی

قانون جذب

قانون جذب


* مهدی منقش
صدای آلارم گوشی را برای بار سوم قطع می‌کنید و مجدداً بالش خود را بغل کرده و در رختخواب خود غلطی میزنید و ناگهان متوجه می شوید که خواب مانده اید و قطعاً با تاخیر به محل کار خود خواهید رسید. با عجله و هراسان از رختخواب خود بیرون آمده صورت خود را شسته و نشسته پشت فرمان ماشین در حال استارت زدن اتومبیل هستید که متوجه می‌شوید چراغ هشدار اتمام بنزین اتومبیل خود شب گذشته روشن شده است، باعجله از ماشین خود خارج شده ، دوان دوان به سر خیابان رفته و منتظر تاکسی و یا اتوبوس می‌شوید اما از شانس بد خود کیف پول خود را همراه نیاورده اید؛ اینجاست که صدای لعنت گفتن های خود را به عرش میرسانید و …
حتما تا حالا با هم چنین موقعیت هایی در زندگی روبرو شده اید و یا برعکس صبح که از خواب بیدار می‌شوید احساس می‌کنید صبح امروز بسیار زیبا تر از روزهای گذشته است حس خوبی دارید و مرتب تا انتهای آن روز برای شما اتفاق های خوب می افتد یا شاید از اطرافیان و یا دور و بری های شما کسانی هستند که به قول قدیمی‌ها انگار مهره مار دارند توی هر جمعی گل سرسبد هستند انگار یه چیزی در وجودشان هست که هیچکس ندارد همه او را دوست دارند خیلی زود مورد پذیرش هر آشنا و ناآشنائی قرار می گیرند تا حالا فکر کرده اید چرا این تفاوت ها وجود دارد معمولا دیده اید کسانی که همیشه به صورت وسواسی مدام در حال چکابهای پزشکی هستند اما همیشه نسبت به بقیه از همه مریض تر هستندو یا برعکس کسانی را می شناسید که اصلا موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند و هر میوه و یا غذای آلوده ای را می خورند اما مریض هم نمی شوند. کسانی راحتی می شناسید که ثروتمند هستند شاد هستند سرشار از سلامتی هستند همیشه خوشحالند و برعکس کسانی را هم میشناسید که یاد آورآن مثال معروف هستند که هرچی سنگه مال پیش پای لنگه. اما سوال اینجاست که علت و معلول کدام است ؟همه ما قطعاً در طی زندگی خود دو بخش کاملا متفاوت را تجربه کردیم یک بخش کاملا منفی و یک بخش کاملا مثبت فارغ از هر دلیلی که باعث این بخش های سیاه و سفید شده است فکر میکنید آیا توانایی تغییر در هر یک از بخش‌ها را داشته اید؟ یا بهتره بپرسم فکر می کنید می توانستید آن بخش منفی زندگی خود را تبدیل به بخش مثبت و خوشایند کنید؟ جواب: بله می توانستید. درست شنیدید فارغ از هر دلیلی که باعث آن اتفاق منفی شده است شما می توانستید آن بخش را به بخش سرشار از شادی و لذت تغییر دهیدبسیاری از افراد موفق در زندگی که اتفاقاً زندگی سرشار از شادی و سلامتی را هم تجربه می‌کنند خودشان هم نمی‌دانند که چه کرده‌اند اما خوب می دانند که حس خوبی دارند و از خودشان لذت میبرند.
قانون جذب چیست؟
اساس کائنات بر انرژی و سراسر هستی در هر بعدی انرژی های فراوانی جاری است قانون جذب بر اساس این باور است که هر آنچه از تفکر انسان به صورت انرژی های منفی و یا مثبت ساطع می گردد به صورت انرژی در هستی رها شده و انرژی های مشابه یکدیگر را جذب میکند در واقع افکار مثبت به صورت انرژی های مثبت منبع جذب اتفاقات مثبت مانند سلامتی، ثروت،رفاه، شادی، خوشبختی خواهد شد و افکار منفی منبع ترویج انرژی های منفی خواهد شد. مبلغان اندیشه «قدرت ذهن» بر این باور هستند که هر آنچه اتفاق می‌افتد در ابتدا در ذهن اتفاق افتاده و بدن مادی در واقع کلبه ذهن است پس با دفع افکار منفی و محدودسازی «من تخریبگر» سعی در ایجاد و انتشار افکار مثبت و ترویج «من آبادگر» دارند.
قانون جذب توسط منطقهای علمی اثبات نشده است اما به عنوان «اندیشه نو» به رسمیت شناخته شده است . در اوایل قرن نوزدهم فردی به نام«فینیانس کویمبی» که دچار بیماری لاعلاج سل شده بود پس از سختی های بسیار و درست زمانی که درمان‌های دارویی بی اثر بود و می رفت که بیماری او را از پای دربیاورد توسط غلبه ذهن بر بدنش توانست بر بیماری خود غلبه کرده و بهبودی خود را بازستاند در واقع او معتقد بود که باور بیماری در بدن او همانند یک دشمن ناخوانده و پنهان رخنه کرده و در حال از پای درآوردن اوست. با این سلاح که آگاهی ذهنی را به صورت توصیفی دیگر از بیماری و به صورت کاملا شفاف به عنوان دریافت واژه «حقیقت» توانست حقیقت را به درمان تبدیل کند. در سال های بعد و در سال ۱۸۷۷ هلنا پترو بلاواتسکی برای اولین بار در کتاب خود که به بررسی علوم کهن می‌پرداخت از واژه قانون جذب استفاده نمود و پس از آن در قرن بیستم بیشتر مورد توجه قرار گرفت. کتابهائی مانند «فکر کنید و ثروتمند شوید» و یا «شما می توانید خود را شفا دهید» از این دست هستند اما در واقع در سال ۲۰۰۶ پس از انتشار فیلم «راز» با بازی «کیتی هولمز» قانون جذب مورد توجه جهانی قرار گرفت در شماره‌های بعدی تاثیرات قانون جذب را درجذب: ثروت،عشق،رفاه، سلامتی و …. را واکاوی خواهیم نمود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا