کانادا

قوانین جدید کارگران را سرگردان کرده است

به گفته «پتی حاجدو» وزیر کار و اشتغال کانادا، معافیتهای شغلی حداقل تا زمان انتخابات اجرا می شوند اما در رابطه با پس از انتخابات هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی افزود: در عین حال من نمی توانم بگویم کدام کارفرمایان و یا کارکنان مشمول این معافیتها می شوند و مشتاقانه منتظر مشاوره آنها هستم.

بنابر این گزارش قوانین جدید شامل ۹۰۴.۰۰۰ کارگر در بخشهای مختلف از بانکداری گرفته تا خدمات می شود و در رابطه با تعطیلات و دوره مرخصی و نظایر آنهاست. با این وجود برخی صنایع معتقدند این اصلاحات موجب تاخیر در حرکت کشتی ها ، لغو پروازها و صدمه به اقتصاد کشور می شود در حالیکه گروه های کارگری خواستار تسهیل در شرایط کارشان هستند.

«دَن کِلی» رئیس فدراسیون تجارت مستقل کانادا، در این رابطه گفت: اگر شما محموله ای داشته باشید و زمان حرکت کشتی کنسل شود شما نمی توانید کالای خود را با کامیون جا به جا کنید یا اگر کسی مریض شد شما نیاز به فرد جایگزین آن دارید و نمی توانید برای بهبود مریضی کارگر غایب صبر کنید. قوانینی که به این موضوع توجه نکنند کل شبکه و زنجیره تامین کانادا را در معرض خطر قرار می دهند.

وزیر کار و اشتغال در این رابطه خاطر نشان کرد: این اقدامات در نهایت منجر به افزایش بهره وری و استانداردهای ایمنی و تعادل در کار و زندگی کارکنان می شود.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا