سبک زندگی

قوانین کلیدی ضمیر ناخودآگاه خود را بشناسیم

قوانین کلیدی ضمیر ناخودآگاه خود را بشناسیم

ضمیر خودآگاه ، نیمه خودآگاه وناخودآگاه

در مقاله قبلی در مورد غرایز انسان و حیوانات و همچنین اهمیت ضمیر ناخودآگاه و توانایی نامحدود آن در دریافت اطلاعات صحبت کردیم.

در این مقاله به بررسی برخی از قوانین ضمیر ناخودآگاه می پردازیم که شما می توانید با آگاهی از آنها روند زندگی خود را در کمترین زمان ممکن بهبود ببخشید.

حال به تفسیر برخی از این قوانین مهم و کلیدی می پردازیم.

ضمیر ناخودآگاه شما زادگاه احساسات هیجانات و خاطرات است:

همانطور که در مقاله قبل عنوان شد توانایی خود آگاه ما در پردازش اطلاعات پیرامون محدود است و تقریبا تمامی آنچه از خودآگاه ما می گذرد وارد ضمیر ناخودآگاه و نیمه خودآگاه ما می شود.

بنابراین تمامی خاطرات چه به صورت زمانی و چه به صورت غیر زمانی همراه بااحساسات و هیجانات در ناخودآگاه ما ذخیره می گردند:

برای ناخودآگاه همه چیز هدف است:

یکی از موارد بسیار مهم در مورد ضمیر ناخودآگاه این است که هر آنچه که ما در طول روز با خود صحبت می کنیم تحت عنوان اهداف ما برنامه ریزی می شود.

این یعنی آنچه که شما در طول روز با خود صحبت می کنید تحت عنوان هدف شما در ضمیر ناخودآگاه تفسیر می شود.

چه چیزی را دوست دارید چه چیزی را می خواهید و یا دوست ندارید.

زبان ضمیر ناخودآگاه ما متفاوت است:

یکی از دلایلی که باعث می شود فرایند تغییر برای انسان ها بسیار پیچیده و مشکل آفرین باشد این است که می خواهیم با ضمیر ناخوداگاه خود با زبان خود آگاه صحبت کنیم.

به طور کلی ضمیر خودآگاه ما از زبان منطق دانش و استدلال برای تفکر و صحبت کردن استفاده می کند حال آنکه زبان ضمیر ناخودآگاه ما صرفا تصویر و احساسات و هیجانات است.

این بدان معنی است که زمانی که شما تصویری را می بینید یا تصور می کنید با زبان ناخودآگاه خود صحبت می کنید.

به بیان دیگر در این زمان با ناخودآگاه خود ارتباط برقرار می کنید و به همین دلیل است که افرادی که میخواهند عادتی را ترک کنند با گفتن اینکه من باید این کار را انجام دهم چون بد است هرگز به جواب نخواهند رسید.

در حقیقت در اینجا ضمیر ناخودآگاه که ۸۸ % از رفتارهای شما را کنترل می کند قادر به پردازش صحبت های شما نیست.

در ضمیر ناخودآگاه مثبت یا منفی نداریم:

این یکی از اصول بسیار مهم در تغییر عادات ماست و این قانون یکی از قوانین بسیار ساده و در عین حال کلیدی ای است که معمولا توسط انسان ها نادیده گرفته می شود.

حقیقت امر آن است که زمانی که شما برای زندگی خود چیزی را میخواهید و آن را تکرار می کنید ضمیر ناخودآگاه شما آن را به عنوان هدف قرار داده و به شما کمک می کند تا به آن برسید؛ حال چنانچه برای زندگی خود چیزی را نخواهید و در

حال تکرار این باشید که من این را نمی خواهم ضمیر ناخودآگاه شما باز آن را به عنوان هدف قرار داده و به شما کمک می کند تا به آنچه که نمی خواهید برسید.

در حقیقت ناخودآگاه شما تفاوتی میان می خواهم و نمی خواهم نمی شناسد.

در پایان می توان اینگونه گفت که فرآیند تغییر در راه و روش زندگی بسیار راحت تر از آن است که فکر می کنیم و ما میتوانیم با شناختن ضمیر ناخودآگاه خود به راحتی بسیاری از این تحقیق ها را میسر سازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل تر با قوانین ضمیر ناخودآگاه و راز و رمز آن میتوانید با ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود در یکی از سمینارهای کاملاً رایگان سه ساعته ما شرکت کنید.

دکتر علیرضا شریفی
*مدرس MasterClass ، مستر کوچ
*مدرس رسمی ان ال پی (برنامه ریزی عصبی-کلامی) تایم لاین تراپی، و هیپنوتراپی
*مشاور مدیریت استرس
alireza@altatc.ca
(۶۴۷) ۶۷۱-۰۰۰۲

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا