کانادا

نمایندگان مجلس در یک مصالحه شبانه، لایحه کمک های اضطراری دولت را تصویب می کنند

PHD
PHD

 

نمایندگان مجلس در یک مصالحه شبانه، لایحه کمک های اضطراری دولت را تصویب می کنند
نمایندگان مجلس در یک مصالحه شبانه، لایحه کمک های اضطراری دولت را تصویب می کنند

 

با تایید مجلس بسته کمکهای دولت فدرال با یک روز تاخیر نسبت به آنچه که پیش بینی شده بود به دست مردم می رسد.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی، قانون واکنش اضطراری در مقابل کووید۱۹ ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه پس از تاخیرهای قابل توجه ناشی از تلاشهای مخالفان اقدامات حزب لیبرال در رابطه با هزینه های گسترده و اختیارات مالیاتی کابینه بدون نظارت پارلمان، چیزی که حزب محافظه کار و نیودموکراتها آن را غیر منتظره و چکی سفید امضاء در دست دولت خواندند، تصویب شد.

هردو حزب مخالف از دولت خواستار تنظیم لایحه ای جداگانه برای کمک ۸۲ میلیارد دلاری به کانادایی ها و مشاغل در زمان فعلی که ظاهرا همه با آن موافق هستند شدند.

 

نشست اضطراری در صبح چهارشنبه

 

 ساعتها مذاکره پرتنش در مجلس موجب شد تا نمایندگان در ساعات اولیه روز چهارشنبه نشستی اضطراری داشته و نسخه اصلاحی دولت که به تایید تمام طرفین رسیده بود را تایید کنند.

این نسخه شامل حذفیاتی از جمله در رابطه با قابلیتهای لیبرالها برای افزایش یکجانبه مالیات و کوتاه کردن مدت زمانی که دولت می تواند بدون تصویب پارلمان هزینه های اضطراری را انجام دهد از دو سال به ۶ ماه بود.

در طی این ۶ ماه هزینه های جدید محدود به موارد خاص از جمله حمایت مالی از کانادایی ها، خرید لوازم پزشکی، برنامه مربوط به بهداشت عمومی، پوشش هزینه های دولت و کمک به استانها و قلمروها برای تامین نیازهای اضطراری خواهد بود. ۵۰۰ میلیون دلار از این بودجه در اختیار استانها قرار خواهد گرفت.

 

افزایش اختیارت وزیر دارایی

 

در لایحه پیشنهادی دولت فدرال، اختیارت جدید از جمله امکان تایید وام برای پرداختهای قانونی یا حفظ کارایی سیستم مالی کانادا بدون تصویب پارلمان برای “بیل مورنو” وزیر دارایی، در نظر گرفته شده است.

این اختیارت تا پایان سپتامبر امسال تایید شد و معتبر است و “مورنو” ملزم است ظرف ۳۰ روز گزارش وامهای خود را در اختیار مجلس قرار دهد.

اما برای کانادایی ها مهم ترین موضوع ۸۲ میلیارد دلار کمک است که ۲۷ میلیارد دلار آن مستقیم در بودجه و ۵۵ میلیارد دلار آن بابت معوقات مالیاتی و اقدامات مشابه صرف خواهد شد.

این شامل ایجاد دو مزیت جدید برای کارگرانی است که شغل آنها تحت تاثیر همه گیر شدن کروناویرس بوده و نیاز به استفاده از مزایای بیمه اشتغال و کمک هزینه نگهداری از کودکان هستند.

 

سنگ اندازی حزب محافظه کار

 

 اگرچه پیش بینی می شد این لایحه بدون مخالفت و به اتفاق آرا به تصویب برسد اما عصر سه شنبه «اسکات راید» نماینده حزب محافظه کار در اتاوا، در مخالفت با این طرح گفت که این لایحه نیاز به رویه دادرسی دارد و بر خلاف خواست حزب وی است.

«راید» در جلسه رای گیری شبانه حضور نداشت اما یکی دیگر از همکاران او در حزب محافظه کار بنام « مایکل چونک» نمانیده روستایی در انتاریو، مخالفت خود را با استناد به بندهایی که به وزیر کار صرفا با تایید مورنو اجازه اصلاح قانون را می دهد ابراز کرد.

 

ارجاع لایحه دولت به مجلس سنا

 

 این لایحه در نهایت برای تایید به مجلس سنا خواهد رفت و پیش بینی می شود روز آینده به تصویب برسد.

نمایندگان مجلس | لایحه کمک های اضطراری دولت | تصویب | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا