کانادا

ترودو از لغو ممنوعیت صادرات گوشت کانادا به چین خبر داد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با انتشار یک پیام در فضای مجازی از لغو ممنوعیت صادرات گوشت خوک و گاو کانادا به چین خبر داد.
ترودو در این توییت با قدرانی از تلاشهای « دومینیک بارتون» سفیر کانادا در چین برای از سرگیری صادرات گوشت کانادا به چین این رخداد را خبری خوب برای کشاورزان کانادایی و خانواده‌هایشان خواند.
چین به دنبال بازداشت مدیر ارشد شرکت هواووی و اختلاف نظر راجع به بازداشت دو کانادایی در چین اقدام به قطع واردات گوشت از کانادا کرد.
شورای گوشت کانادا در ماه سپتامبر اعلام کرد که تعلیق صادرات گوشت به چین بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بر این صنعت خسارت وارد کرده است. این شورا معتقد است ازسرگیری صادرات به چین گامی مهم در تجارت باسابقه دو کشور خواهد بود.

صادرات گوشت خوک کانادا
صادرات گوشت خوک کانادا

« کریس وایت « رئیس شورای گوشت کانادا نیز با قدردانی از اقدامات دولت کانادا در پکن و اتاوا در رابطه با حل مسالمت آمیز این مشکل گفت: این خبر بخصوص در آستانه سفر هیاتی از شورای گوشت کانادا به بنادر چین و گفتگو در رابطه با مشکلات بوجود آمده خیلی اهمیت دارد.
گفتنی است چین پس از این که مقامات این کشور یک گواهی جعلی را برای یک محموله گوشت خوک کشف کردند، واردات گوشت کانادایی را در ۲۵ ژوییه ممنوع کردند.
مقامات دو کشور تحقیقات درباره این موضوع را آغاز کردند و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در سپتامبر پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی، دومینیک بارتون را به عنوان سفیر جدید در چین منصوب کرد که نقش مهمی در کمک به گشایش مجدد بازار این کشور داشت.
ازسرگیری واردات گوشت کانادا به چین به معنای صادرات کمتر به همسایه جنوبی کانادا است که اتفاق خوبی برای هر دو طرف محسوب می شود چراکه بازار گوشت خوک آمریکا با اشباع عرضه مواجه شده است.

چین خواستار آزادی منگ وانگژو شد

منگ وانگ ژو
منگ وانگ ژو

« گنگ شوانگ « سخنگوی وزارتخانه چین در یک نشست مطبوعاتی روز چهارشنبه از دولت جدید کانادا خواست تا در اسرع وقت «منگ وانگ ژو» مدیر ارشد هوآووی را که به جرم دور زدن تحریم‌های ضدایرانی در بازداشت به سر می‌برد آزاد کند.
«منگ وانگ ژو» دسامبر سال گذشته به اتهام تقلب در امور بانکی و دور زدن تحریم ایران در ونکوور بازداشت شد.
وی از دسامبر سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد و آمریکا تقاضای استرداد وی را دارد.
منگ وانگ ژو می گوید که بی گناه است و هیچکدام از اتهامات را نپذیرفته است.

روزنامه های تورنتو | تهرانتو

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا