سبک زندگی

مشکلات سال اول زندگی مشترک

سال اول زندگی یکی از سخت ترین سال های زندگی مشترک هر زوج یا پارتنری به شمار می رود. هر مرد و زنی که تصمیم می‌گیرند زندگی مشترک داشته باشند دارای خصوصیات خودشان هستند که طی سالیان سال شکل گرفته است و معمولا فقط در زندگی مشترک خودشان را نشان می‌دهند. این خلقیات می تواند برای خود شخص طبیعی و دلپذیر باشد ولی برای بودن در کنار نفر دوم باید این موضوع را از زاویه دید و نظر طرف مقابل هم بررسی کرد. اما چگونه ؟ ما در اینجا چند موضوعی را که معمولا منشاء اختلاف در سال اول زندگی مشترک است بررسی کرده و راهکارهای رفع اختلاف را در آنها را بیان نموده ایم.

 

مشکلات سال اول زندگی مشترک

 

تقسیم مسئولیت

بسیاری از زوجین قبل از ازدواج آنقدر درگیر کارهای کلی و بزرگ هستند که نمی دانند گاه موضوعات جزئی و کوچکی مثل تقسیم مسئولیت می تواند منشاء مشکلاتی باشد.
این مشکل بخصوص در زندگی‌های امروز که زن و شوهر هردو تقریبا با هم از در خانه خارج شده و با هم برمی‌گردند بیشتر موجب اختلاف می‌شود.
به همین دلیل اگر تقسیم مسئولیت نباشد زن و شوهر هر روز نه تنها درگیری دارند بلکه بیشتر اوقات کارها درست و به موقع انجام نمی‌شود.
تقسیم کارهای خانه باید از کوچکترین کارها مثل پرداخت قبوض بانکی تا سایر موارد انجام شود در واقع این کارها مقدمه زندگی مشترک و آموختن راهکارهای تداوم زندگی است.

دخل و خرج

دخل و خرج خانه برای زوجین جوان خیلی مهم است چون معمولا قبل از زندگی مشترک هر کدام تنها تصمیم گیر پول و درآمدشان بوده‌اند ولی بعد از ازدواج باید تمام یا بخشی از درآمدشان در زندگی مشترک هزینه کنند. یکی از بخش‌های تقسیم مسئولیت پرداخت صورت حساب های هفتگی و ماهانه است و اینکه کی و چگونه پرداخت شود هم باید بین زوجین مطرح شود.

رابطه زناشویی

بعد از مسایل مالی رابطه زناشویی یکی از مشکل سازترین مسایلی است که زوجین ممکن است در سال اول زندگی مشترک با آن مواجه شوند.
نوع ، کیفیت و کمیت رابطه زناشویی می‌تواند زندگی مشکل از تمام جوانب تحت تاثیر قرار دهد ولی رسیدن به اتفاق نظر مشترک در این موضوع نیز مستلزم زمان و صبوری دو طرف است. گاهی در این رابطه مشکلاتی به وجود می‌آید که دو طرف خودشان نمی توانند آنرا حل کرده و باید به مشاور یا پزشک مراجعه کنند.

دوستان و خانواده

ارتباط با دوستان و خانواده‌ ، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند در زندگی مشترک موجب بروز مشکلات شود .
بهترین روش این است که دو طرف دوستان صمیمی‌شان را به دیگری معرفی کرده و برای ارتباط با آنها مرزبندی قرار دهند به این معنی که صرفا دوستانی وارد زندگی مشترک و خانوادگی شوند که هر دو طرف با آنها آشنا بوده و مشکلی با حضورشان در خانه ندارند. در غیر این صورت هر کسی می‌تواند روابط خود را بیرون از خانه داشته باشد و البته باز هم طرف دیگر را در جریان امر قرار دهد.
در مجموع زندگی مشترک طی سال اول بسیار شکننده و آسیب پذیر است و افراد باید در این مدت خودشان را با دنیای جدیدی آشنا کنند که شاید هیچ وقت فکرش را هم نمی کردند.

میترا یزدچی – مشاور خانواده

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا